W porównaniu z I połową 2012 r. ich liczba wzrosła o 5,0 proc. (wg TEU o 5,6 proc.), wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK).

Łączna masa w przewozach intermodalnych (przewozach ładunków więcej niż jednym rodzajem transportu) w dwóch kwartałach 2013 roku wyniosła 4,166 mln ton, a wykonana praca przewozowa blisko 1,5 mld tonokilometrów, wobec odpowiednio 3,944 mln ton i 1,52 mld tonokilometrów rok wcześniej.

Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym w I poł. 2013 r. osiągnął poziom 3,81 proc. wg masy i 6,41 proc. wg wykonanej pracy, wobec odpowiednio 3,48 proc. i 6,21 proc. w całym roku 2012.

W I półroczu największy udział w kolejowych przewozach intermodalnych - według masy - miało PKP Cargo (57,8 proc., wobec 64,7 proc. w całym 2012). Do DB Schenker należało 17,3 proc. rynku, a do Lotos Kolej 14,3 proc. W całym 2012 roku tych dwóch przewoźników miało odpowienio 7,2 proc. i 20,4 proc. udziału.

Reklama

W II kwartale 2013 roku kolejowe przewozy intermodalne realizowało ośmiu licencjonowanych przewoźników, w tym: PKP Cargo S.A., PKP LHS Sp. z o.o., Lotos Kolej Sp. z o.o., DB SchenkerRail Polska S.A., CTL Logistics Sp. z o.o., Rail Polska Sp. z o.o., STK Wrocław S.A. i Karpiel Sp. z o.o.