Financial Times osiągnął nakład 629 000 egzemplarzy, co oznacza roczny wzrost o 5 proc. Dziś właściciel tytułu - firma Pearson - opublikowała raport tymczasowego zarządu, z którego wynika, że liczba subskrypcji cyfrowych wzrosła do 387 000, czyli o 24 proc. w ciągu dziewięciu miesięcy.
Co ciekawe, w tym roku po raz pierwszy papierowa wersja gazety przyniosła zysk, mimo spadku sprzedaży. Z pewnością udało się to dzięki podwyżce ceny w styczniu tego roku - wydania w dni powszednie kosztują 2,5 funta, a wydanie sobotnie - 3 funty, pisze brytyjski "Guardian".
Pearson przeprowadza restrukturyzację w gazecie - chce kłaść większy nacisk na szybko rozwijające się rynki i usługi cyfrowe.
Wprawdzie zyski z reklamy pozostają niewysokie, ale Pearson ma wyższe przychody z reklam w wersji cyfrowej, w tym 23-procentowy wzrost w wersji na urządzenia mobilne.
>>> Czytaj też: Agora odświeża wydawane przez siebie czasopisma