Rozpoczęły się testy PL Platformy i zapełnianie jej danymi. Na zamówienie MillwardBrown i Wyższej Szkoły Zarządzania personelem przygotował ją Ośrodek Przetwarzania Informacji. Pomysłodawcy otrzymali ponad 1 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na projekt innowacyjny Pt. „Pl – czas na zmianę – e-platforma jako narzędzie pozwalające na dostosowanie wyższym uczelniom swojej oferty edukacyjnej do rynku pracy”. Ma być miejscem w którym spodka się podaż, czyli absolwenci szukający pracy, z popytem – przedsiębiorcami poszukującymi osób z konkretnymi umiejętnościami.

To jednak nie wszystko. Od tego typu obecnych już na rynku portali społecznościowych ma ją wyróżniać służba uczelniom i pomoc w kształtowaniu przez nie programów edukacyjnych. Szkoły wyższe będą na niej mogły reklamować swoje kierunki, pokazując czego konkretnie nauczają, jakimi laboratoriami dysponują oraz jakie ich pracownicy i studenci odnoszą sukcesy.

>>> Czytaj też: Dziś startuje Kreobox. Portal ma połączyć biznes z nauką

Dzięki temu uczniowie szkół średnich będą mogli trafniej podejmować decyzje o wybieranych przez siebie kierunkach studiów, a nawet planować swoje kształcenie pod możliwość dostania się na nie.

Reklama

Ponadto platforma ma pomagać uczelniom w monitorowaniu losów studentów, do czego zobowiązuje je znowelizowana ustawa o szkolnictwie wyższym.

Uczelnie będą mogły wystawiać na platformie oferty prac semestralnych prowadzonych przez poszczególne wydziały i poszukiwać odbiorców wśród przedsiębiorców. Z drugiej strony również firmy będą mogły składać zamówienia na konkretne prace. Przegląd danych w bazie wiedzy umożliwi sprawdzanie ofert współpracy wystawionych przez szkoły i przez przedsiębiorstwa.

Oficjalnie baza ma wystartować w przyszłym roku. Dla użytkowników i odbiorców będzie bezpłatna.

>>> Polecamy: Przedsiębiorcy będą zamawiać kierunki studiów