"Chcemy umacniać nasze kanały tematyczne TVN7 i TTV. Środowisko wokół TVN jest mocno konkurencyjne, więc możemy zwiększyć nakłady na programming, ale tak, aby jednocześnie uniknąć presji na naszą EBITDA z tego tytułu" - powiedział Tellenbach podczas konferencji prasowej.

Grupa podtrzymuje, że celem średnioterminowym jest obniżenie wskaźnika dług netto/skorygowana EBITDA do 3,5x z 4,3x na koniec ubiegłego roku, poinformował dyrektor finansowy John Driscoll.

"Wskaźnik dług netto/skorygowana EBITDA wyniósł 4,3x na koniec ubiegłego roku i jest niższy od naszych oczekiwań. Średnioterminowy cel dotyczącego obniżenia tego wskaźnika do poziomu 3.5x pozostaje aktualny" - powiedział Driscoll podczas konferencji.

Obaj przedstawiciele zarządu podkreślili poprawę na rynku reklamy oraz zachowania klientów w pierwszym okresie 2014 roku, co przekłada się na ich pewną postawę w tej kwestii, odzwierciedloną podniesieniem perspektyw rynku do średniej jednocyfrowej dynamiki. Tellenbach ponownie podkreślił, że grupa ma być lepsza od rynku.

Reklama

W kwestii planowanego skupu akcji zarząd podał, że ostateczna forma planowanego skupu akcji zostanie ustalona przez walne zgromadzenie. Według słów jego przedstawicieli, generowana gotówka i płynność pozwalają na przeprowadzenie zarówno skupu akcji, jak i obligacji. Driscoll zaznaczył, że akceptacja skupu akcji oznaczać będzie niewypłacanie dywidendy w 2014 i 2015 r.

Prezes grupy podkreślił ponadto, że spodziewa się kontynuacji dynamicznego wzrostu nieliniowej eksploatacji treści video TVN, które osiągnęły dwucyfrowy wzrost odtwarzanych materiałów w ubiegłym roku.

Według jego słów, kanał TVN Biznes i Świat osiąga wyniki nawet 3-4 mocniejsze niż poprzedni kanał i ocenił relaunch jako udany.

TVN to zintegrowana grupa medialna, działająca w ramach trzech głównych segmentów biznesowych: nadawanie i produkcja telewizyjna oraz cyfrowa płatna telewizja satelitarna. Nadaje jedenaście kanałów telewizyjnych, m.in. TVN, TVN7, TVN24, TVN Turbo i TVN Style.