"Wynik netto 2013 r. nie odzwierciedla potencjału dywidendowego spółki, ale zarząd będzie rekomendował wypłatę 50% zysku skonsolidowanego, czyli ok. 30 mln zł. Mowiąc o potencjale, mam na myśli wydarzenie jednorazowe zmniejszające wynik, czyli wypłatę ok. 200 mln zł w ramach paktu prywatyzacyjnego zawartego z pracownikami" - powiedział Purwin na konferencji prasowej.

Grupa PKP Cargo wypracowała w 2013 r. 65,4 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 4,8 mld zł.

Prezes podkreślił, propozycja podzielenia się zyskiem z akcjonariuszami nie wpływa na politykę inwestycyjną i rozwojową spółki. Wynika to m. in. z faktu, iż na poziom gotówki netto na koniec roku wynosił 331 mln zł.

"Będziemy szukali okazji inwestycyjnych najbliżej obszaru, gdzie wykonujemy najwięcej pracy przewozowej, a więc na południe od Polski. Jest jednak za wcześnie, by mówić o konkretnych celach" - wyjaśnił Purwin.

Reklama

>>> Czytaj też: Zysk netto PKP Cargo spadł do 74,04 mln zł w 2013 r.

Prezes dodał, że spółka poszukuje także okazji akwizycyjnych w kraju, szczególnie podmiotów, ktore pozwolą PKP Cargo obniżyć koszty i zdywersyfikować ofertę.

"Na pewno rynek czeka konsolidacja i chcemy w tym brać czynny udział" - dodał prezes.

PKP Cargo planuje także spore naklady inwestycyjne, a będą przeznaczone glównie na dostosowanie taboru do potrzeb klientów oraz na platformy intermodalne, które mają kosztować ok. 100 mln zł.

"Capex na ten rok będzie wyższy niż w roku ubiegłym. Wiekszość z tych środków przeznaczymy na tabor, nie planujemy już natomiast dużych wydatków na lokomotywy. Poważnie poprawimy także system informatyczny" - zaznaczył Purwin.

W 2013 r. capex PKP Cargo wyniósł 363,5 mln zł.