Firma Mott MacDonald, która podjęła się projektu, rozpoczęła prace w 2011 roku. Miała je zakończyć rok później, ale do dziś tego nie zrobiła. W związku z tym PLK podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy.

Modernizacja niemal 100-kilometrowej linii od stacji Warszawa Okęcie do stacji Radom została podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował modernizację niemal połowy trasy, czyli odcinek z Warszawy Okęcie do Warki oraz stację Radom. W drugim etapie rozpisanym na lata 2014-2020 planowano prace wraz dobudową drugiego toru na odcinku Warka-Radom.

Z powodu opóźnień wykonawcy w przygotowaniu projektu, pierwszy etap inwestycji ruszy na 27-kilometrowym odcinku Warszawa Okęcie-Czachówek oraz na stacji w Radomiu. Pozostała część trasy będzie modernizowana równolegle w ramach drugiego etapu projektu. Umożliwi to zakończenie wszystkich prac około roku 2018.