„W I półroczu 2014 roku niższe przychody spółki były rezultatem m.in. decyzji regulacyjnych związanych z obniżeniem stawek MTR w Polsce od 1 lipca 2013 roku o 48%. Obecnie przychody spółki wykazują pozytywny trend i w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,522 mld zł i były tym samym wyższe o 4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku" – czytamy w komunikacie.

W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 38,4% i była wyższa o 2,2 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W drugim kwartale 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 589 mln zł i była wyższa o 5,7% w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku, podano również.

„Dzięki skutecznej realizacji naszego programu racjonalizacji kosztów i wydatków, na który składały się działania w zakresie zarówno OPEX, jak i CAPEX, mogliśmy poprawić nasz cash contribution w pierwszej połowie 2014 roku o 6,1% do 644 mln zł" - powiedział Jens Becker, dyrektor finansowy T-Mobile Polska, cytowany w komunikacie.

T-Mobile Polska na koniec czerwca 2014 roku obsługiwało 15,675 mln klientów (-1,8% r/r). Baza klientów kontraktowych wyniosła 6,930 mln, a klientów usług przedpłaconych 8,745 mln.

Reklama

Obecnie T-Mobile Polska zapewnia zasięg w technologii UMTS dla 97% populacji kraju, a w technologii LTE/4G dla blisko 54% populacji kraju. Wraz ze stale rosnącym zasięgiem szybkiego dostępu do Internetu w T‑Mobile Polska rośnie liczba przesyłanych przez klientów T-Mobile danych. W czerwcu 2014 roku, pierwszym miesiącu, w którym klienci T-Mobile mogli korzystać z sieci LTE, przesłanych zostało blisko 3,2 tys. TB, podał operator.