W EIC Premium za bilet z Warszawy do Gdyni trzeba będzie zapłacić maksymalnie 150 złotych. Za przejazd z Krakowa i Katowic do Trójmiasta - 189 złotych. Najtańsze bilety będą kosztować 49 złotych.

Czas przejazdu nowymi pociągami do Gdańska wyniesie 2 godziny i 58 minut, z Warszawy do Krakowa - 2 godziny i 28 minut, a ze stolicy do Katowic - w 2 godziny i 34 minuty.

Jak upolować tani bilet

Najtańsze bilety w Pendolino będą kosztować 49 zł. Najprawdopodobniej rozejdą się one jednak w ekspresowym tempie. Jak wcześniej pisaliśmy, promocyjne ceny będą obejmować tylko 20 biletów na jeden pociąg.

Reklama

Przy zakupie promocyjnych biletów trzeba będzie kierować się zasadą „im wcześniej, tym lepiej”. „Po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30 proc. rabatem, a następnie z 20 proc. i 10 proc. zniżką. Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. Pule biletów z rabatami będą limitowane” – czytamy w komunikacje PKP Intercity.

W pociągach EIC Premium będą też obowiązywać ulgi ustawowe. Bilety będzie można kupić w kasach, biletomatach, na stronie internetowej i za pośrednictwem aplikacji mobilnej, za wyjątkiem sprzedaży na pokładach nowych pociągów.

>>> Czytaj też: Pendolino znowu wykolejone. Pociągi szybkie, ale wadliwe

Nowa strategia cenowa

Cennik biletów EIC Premium to element nowej strategii cenowej przewoźnika, która zawiera nowoczesne narzędzia do zarządzania przychodami tzw. RMS (Revenue Management System)

„Liczę, że dzięki nowej strategii cenowej, skróceniom czasów jazdy i inwestycjom w tabor w 2015 r. odzyskamy klientów” - mówi Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity.

Docelowo RMS ma zarządzać dostępnością miejsc także w pociągach Express InterCity (EIC). Nie obejmie natomiast pociągów TLK. W przedsprzedaży od 15 listopada także tu będą jednak obowiązywać rabaty 10 proc., 20 proc. i 30 proc.

Choć PKP Intercity zapewnia, że pociągi Pendolino wjadą na tory zgodnie z harmonogramem, gołym okiem widać, że stan przygotowań nie jest zadowalający, a miejscami wręcz ociera się o improwizację. Zobacz, jakie są największe zagrożenia dla inauguracji superszybkich pociągów.

ikona lupy />
Porównanie czasów przejazdów EIC Premium z innymi środkami transportu (grudzień 2014 r.) / Media