Jak informuje portal Vocativ.com, tysiące użytkowników rosyjskiej sieci społecznościowej Vkontakte udostępniają na portalu zdjęcia żołnierzy rosyjskiej armii trzymających puszki Coca-Coli z napisem „demob” – oznaczającym skrót od słowa „demobilizacja”. Nie wiadomo, czy hasła na opakowaniach popularnego amerykańskiego napoju są częścią nowej kampanii marketingowej koncernu Coca-Cola skierowanej do rosyjskiej armii, czy też są to etykiety samodzielnie wydrukowane przez Rosjan. Sami żołnierze także chętnie dzielą się swoimi fotografiami z puszkami Coca-Coli na portalach społecznościowych. Zdjęcia te są szczególnie popularne w grupach społecznościowych typu „Armia”, do których należy ponad 400 tys. internautów, w tym wielu żołnierzy i rezerwistów.

>>> Czytaj też: Czy Władimir Putin jest racjonalny? Wywiad z Richardem Pipesem

Koncern Coca-Cola jest przez rosyjskie władze oskarżany o wspieranie amerykańskich sankcji przeciw Rosji, agresywny marketing i wywoływanie „niezdrowej wojny” przeciw Rosjanom . Na początku marca szef komisji ds. międzynarodowych w Dumie Państwowej zaapelował, by dwa amerykańskie koncerny – Coca-Cola i McDonald’s opuściły rosyjski rynek.

Już w 2014 roku Coca – Cola zaczęła wycofywać swoje reklamy z rosyjskich stacji telewizyjnych. Koncern zdecydował się zerwać kontrakty w związku z sankcjami nałożonymi na jednego z rosyjskich oligarchów Jurija Kowalczuka. Reklamy zniknęły ze stacji finansowo powiązanych z biznesmenem i bankiem „Rossija”, m,in. z REN TV i „Piatoj Kanał”. Wcześniej amerykański producent napojów gazowanych był jednym z największych reklamodawców telewizyjnych w Rosji.

Reklama