Od stycznia AIG zrezygnuje z marki aigdirect.com i wróci do starej nazwy tej kalifornijskiej firmy: 21 st Century Insurance.

"Prawdopodobnie zważyli zalety i koszty, i doszli do wniosku, że firma jest więcej warta pod nazwą 21st Century niż pod nazwą AIG Direct" - powiedział Bloombergowi Jeremy Bowler, dyrektor w J.D. Power and Associates, która zajmuje się rynkiem ubezpieczeniowym. Jego zdaniem po tylu złych informacjach o AIG klienci mogą decydować się na wybór raczej innych firm.

Zmiana nazwy w ubezpieczeniach komunikacyjnych "sprawi, że nasz biznes będzie bardziej atrakcyjny dla potencjalnego kupca" - napisał Tony DeSantis, szef samochodowego biznesu w AIG, w liście wysłanym do pracowników 17 listopada.

AIG sprzedaje swój biznes ubezpieczeń komunikacyjnych, ubezpieczenia na życie w USA i działalność leasingową. Musi bowiem zwrócić rządową pożyczkę z września, dzięki której uniknęło bankructwa.

Reklama

Od stycznia ruszą nowe reklamy, w których AIG pożegna się z własną nazwą w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Analitycy szacują, że za tę część biznesu AIG może dostać 2 mld dolarów. W ubiegłym roku AIG miało ósme miejsce na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w USA.