"Nie otworzymy tyle sklepów, ile początkowo planowaliśmy. Zredukujemy nasze plany na pewno o więcej niż połowę" - powiedział PAP prezes spółki Marek Banasiak. Spółka planowała wcześniej, że w 2009 roku otworzy 80 - 100 sklepów. Bardziej optymistyczne plany zakładały otwarcie nawet 120 nowych punktów.

W 2008 roku grupa otworzy około 91 salonów, wcześniej planowała poszerzyć sieć w tym roku o 80 nowych punktów.
Rozwój sieci spółka będzie finansować z kredytów. W czwartek wieczorem poinformowała o otrzymaniu od PKO BP kredytu obrotowego w wysokości 20 mln zł. Wcześniej spółka informowała o odnowieniu starych linii kredytowych. "Te kredyty umożliwią finansowanie naszego rozwoju" - powiedział Banasiak.

Na koniec września grupa Monnari posiadała 236 salonów, z czego 149 salonów pod marką Monnari, 34 salony Molton, 45 salonów Pabia. Spółka miała też 3 salony Tamaris, po dwa salony w Berlinie i Kaliningradzue i jeden salon multibrandowy.
Ze względu na sytuację gospodarczą Monnari zdecydowało się na aktualizację strategii rozwoju. Nowa strategia ma być opublikowana jeszcze w piątek lub na początku przyszłego tygodnia.

"Rezygnujemy z rozwoju za granicą w 2009 i 2010 roku. Nie otworzymy planowanych na przyszły rok 4 sklepów na Wschodzie. Tam sytuacja jest dużo gorsza niż u nas" - powiedział Banasiak. "Rezygnujemy też z przejęć, będziemy się rozwijać organicznie, chyba że na rynku pokaże się jakaś super okazja" - dodał. Zdaniem prezesa, w związku ze światowym kryzysem widać w Polsce spadek konsumpcji i pogorszenie się nastrojów konsumentów. Dodatkowo dynamice wzrostu sprzedaży nie sprzyja pogoda. Zarówno październik, jak i listopad były ciepłe, co spowodowało spowolnienie sprzedaży ciepłych ubrań i wierzchniej odzieży.

Reklama

Przychody jednostkowe spółki za listopad 2008 r. wyniosły 17 mln zł, co stanowi wzrost o 11,8 proc. rdr, kiedy przychody zamknęły się sumą 15,2 mln zł. Narastająco, od stycznia do listopada tego roku, w porównaniu do tego samego okresu roku 2007, wzrost sprzedaży wyniósł 68 proc. Spółka wypracowała w tym okresie przychody na poziomie 205,6 mln zł w stosunku do tego samego okresu 2007 r., kiedy to przychody wyniosły 122,4 mln zł.

Salony funkcjonujące co najmniej 12 miesięcy mają spadek obrotów na poziomie - 8,75 proc. (listopad 2008 r. do listopada 2007 r.), a dynamika obrotów narastająco (I-XI 2008 r. do I-XI 2007 r.) osiągnęła poziom 19,65 proc. w sklepach like for like. Po trzech kwartałach tego roku grupa kapitałowa Monnari Trade osiągnęła przychody w wysokości 179,9 mln zł, co stanowi wzrost o 88 proc. rdr. Zysk operacyjny wyniósł 10 mln zł, a zysk netto ok. 6,9 mln zł