"W okresie styczeń - marzec 2022 r. (IV kwartał roku finansowego 2021/22) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,61 mln USD, natomiast finalnie osiągnięte skonsolidowane przychody wyniosły 14,77 mln USD" – czytamy w komunikacie.

LiveChat wyjaśnia, że wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta).

"Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy ze wszystkich produktów na koniec czerwca 2022 r. wyniosła 4,82 mln USD, co oznacza wzrost o 3,9% w stosunku do stanu na koniec marca 2022 i o 14,5% r/r" - czytamy również.

Reklama

Spółka wyjaśnia, że najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:

- Zmiana wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów grupy. Na koniec czerwca 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 120,5 USD wobec 120,9 USD na koniec marca 2022 r. i 119 USD przed rokiem.

- ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 102,5 USD na koniec czerwca 2022 wobec 102,3 USD na koniec poprzedniego kwartału i 93,3 USD przed rokiem.

- Wzrost liczby klientów produktów grupy. Na koniec I kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 823, a ChatBot 2 541.

- Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 2,3% w stosunku do poprzedniego kwartału i o 31% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

(ISBnews)