Zysk operacyjny wyniósł 59,22 mln zł wobec 54,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 336,67 mln zł w II kw. 2022/2023 wobec 305,49 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I półroczu roku obrotowego spółka miała 48,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 45,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 525,09 mln zł w porównaniu z 465,91 mln zł rok wcześniej.

"Wartościowy wzrost sprzedaży o 12,7%, do którego w największym stopniu przyczyniły się marki PICCOLO, FRESCO i DORATO w Polsce, ROBBY BUBBLE w Czechach i ZAREA w Rumunii. Najszybciej rosła sprzedaż napojów bezalkoholowych - wzrost o 20,1% i win musujących w tempie 13%. W pierwszym półroczu 2022/2023 r. sprzedaż na najważniejszym rynku Grupy Ambra, czyli w Polsce, wzrosła o 12,2%. Nieco szybciej rozwijała się sprzedaż w Rumunii, gdzie wzrosła o 12,7% w walucie lokalnej. Przychody w Czechach i Słowacji w tym okresie liczone w walutach lokalnych zwiększyły się o 5,4%" - czytamy w raporcie.

Rosnące koszty zakupu oraz produkcji spowodowały konieczność podwyżek cen sprzedaży wszystkich produktów sprzedawanych przez Grupę Ambra. W efekcie wprowadzonych podwyżek średnia cena sprzedaży wzrosła o 15,5%, natomiast wolumen sprzedaży spadł o 2,4%. Wprowadzone podwyżki cen nie pokryły w pełni wzrostu kosztów zakupu materiałów i surowców oraz dystrybucji, na skutek czego marża zysku brutto ze sprzedaży spadła o 1,7 pkt proc., podano także.

"Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 11,4% głównie w wyniku wzrostu cen energii, mediów i usług. Koszty wynagrodzeń rosły o 8,3% - poniżej tempa inflacji i wzrostu pozostałych kosztów. Niższa rentowność zysku brutto ze sprzedaży przełożyła się na zmniejszenie o 1 pkt proc. rentowności zysku operacyjnego, który wzrósł o 5,5%. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej był wyższy o 3,1 mln zł, czyli o 6,8% i osiągnął 48,8 mln zł" - czytamy również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I półroczu 2022/2023 wyniósł 32,73 mln zł wobec 25,97 mln zł zysku rok wcześniej.

"Zakończony rok 2022 był dla naszej branży trudniejszy niż okres pandemii nie tylko pod kątem wyzwań rynkowych, ale przede wszystkim wzrastających kosztów produkcji, co przełożyło się na konieczność wprowadzania podwyżek cen. W tych warunkach potwierdziła się dobra kondycja i wysoka jakość naszych marek i zbudowany przez nas kapitał między produktem a konsumentami. Mamy ambitne plany rozwoju i z optymizmem patrzymy w przyszłość" - podsumował prezes Grupy Ambra Robert Ogór, cytowany w materiale.

Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.

(ISBnews)