Stellantis, który zmaga się z rozdętymi zapasami i spadającą sprzedażą powiedział, że decyzja o redukcji miejsc pracy była potrzebna, aby zarządzać poziomami produkcji i lepiej dopasować je do sprzedaży, ponieważ pracuje nad wycofywaniem zapasów niesprzedanych pojazdów.

Dlatego firma przechodzi z dwóch zmian na jednozmianowy system pracy w swoim zakładzie w Toledo South, w którym produkowany jest pickup Jeep Gladiator.

Wcześniej w lutym Stellantis zwolnił około 1200 pracowników w swojej fabryce w Toledo North, która produkuje Jeepa Wranglera.

Wsparcie dla zwolnionych pracowników

Dotknięci problemem zwolnień członkowie związku zawodowego United Auto Workers otrzymają dodatkowe odszkodowanie, które w połączeniu ze stanowymi zasiłkami dla bezrobotnych powinno stanowić około 74 proc. ich normalnego wynagrodzenia, poinformowała firma. Ich ubezpieczenie zdrowotne będzie kontynuowane przez dwa lata.

Spadek sprzedaży

Dostawy w USA w trzecim kwartale spadły do najniższego poziomu od czasu powstania firmy w wyniku fuzji Fiata Chryslera i francuskiej grupy PSA w 2021 roku. Sprzedaż spadła w przypadku pięciu z sześciu marek, w tym o 6 proc. w przypadku kwintesencji marki SUV Jeep, pomimo silnego popytu w tym segmencie w USA. Aby zachęcić kupujących, Antonio Filosa, nowy dyrektor generalny marki mianowany we wrześniu 2023 r. obniża ceny katalogowe i dodaje ekstra wyposażenie. Jak na razie efekty tych działań nie są widoczne.