Główne cele Grupy na kolejne kwartały to utrzymanie pozycji lidera na rynku bielizny w kraju, dalsze zwiększanie sprzedaży wraz z marżą brutto, a także zredukowanie zapasów o kilkanaście mln zł w całym 2023 r. Spółka zamierza również wprowadzić marki Esotiq & Henderson na platformy marketplace, podała spółka.

"Zanotowaliśmy udany początek roku, można powiedzieć, że sprzedażowy plan minimum został osiągnięty. Chcemy bowiem uzyskać w tym roku co najmniej 20-proc. dynamikę sprzedaży, jednocześnie zwiększając marżę brutto. Szczególnie cieszy dalszy dynamiczny wzrost przychodów w Internecie, które posiadają wartościowo już prawie 1/4 udziału, jeśli chodzi o nasze kanały sprzedaży. Coraz ważniejszym elementem jest sprzedaż internetowa w spółce niemieckiej, gdzie odnotowaliśmy sześciokrotny wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale (1,1 mln zł, +521,2% r/r)" - powiedział prezes Esotiq & Henderson Krzysztof Jakubowski, cytowany w komunikacie.

"W pierwszym kwartale nadal utrzymywała się dość wysoka presja kosztowa w Spółce, skupiamy się więc na oszczędnościach, aby poprawiać rentowność. Rozpoczęliśmy projekty optymalizacji i automatyzacji procesów w obszarach, w których jest to możliwe. Inwestycje w nowoczesne oprogramowania wpłyną na zwiększenie efektywności naszych działań oraz pozwolą nie zwiększać personelu do obsługi danych procesów. Dodatkowo, od początku roku zmniejszyliśmy poziom zapasów o ponad 3 mln zł, a w całym 2023 r. chcemy zredukować zapasy o kilkanaście mln zł. Jesteśmy dobrze przygotowani do sezonu wiosna-lato, mamy odpowiednio zatowarowane salony, widzimy już też pierwsze pozytywne efekty wyceniania towaru w sklepie, zamiast metkowania cen na etapie produkcji. Wierzymy w to co robimy, ale patrząc na ogólne otoczenie staramy zachować się umiarkowany optymizm" - dodał.

Podkreślił też, że z jednej strony Grupa stawia na optymalizację kosztów, ale z drugiej planuje wejście do kolejnych krajów europejskich wykorzystując platformy marketplace, pozwalające budować świadomość brandów przy relatywnie niższym ryzyku i kosztach w odniesieniu do budowy sieci salonów, co może być kolejnym etapem rozwoju w danym kraju.

Reklama

Sprzedaż hurtowa i poprzez punkty multibrandowe jest obecnie realizowana w Polsce, Bułgarii, Cyprze, Czechach, Grecji, Francji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Malcie, Portugalii, na Bałkanach, Słowacji, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Grupa Esotiq & Henderson podała wcześniej, że w I kw. 2023 r. odnotowała 0,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,33 mln zł zysku rok wcześniej (gdy zaksięgowała 2,4 mln zł zysku z nabycia akcji własnych), zysk operacyjny wyniósł 1,55 mln zł wobec 1 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk EBITDA wzrósł o 16,7% r/r do 5,4 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 61,1 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 51,31 mln zł rok wcześniej.
Na koniec I kw. 2023 roku Grupa posiadała 292 salony o łącznej powierzchni 18.088 mkw, w tym 225 sklepów franczyzowych i 67 sklepów własnych, podano.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
(ISBnews)