Połączenie CNR i CSR: Chińczycy chcą podbić światowy rynek szybkiej kolei [ZDJĘCIA]
Pod koniec 2014 roku dwa chińskie przedsiębiorstwa państwowe China CNR Corporation i CSR Corp ogłosił plany połączenia w jeden ogromny koncern pod nazwą China Railway Rolling Stock Corp (CRRC). Nowy koncern ma podjąć skuteczną rywalizacją o lukratywne kontrakty za granicą Chin z takimi gigantami przemysłu, jak niemiecki Siemens i kanadyjski Bombardier.
.
1
Dzięki połączeniu koncern China Railway tabor Corp (CRRC) będzie mógł poprawić efektywność w wykorzystaniu zasobów obu firm, dzięki czemu będzie możliwe obniżenie kosztów operacyjnych, co pozwoli na zwiększenie konkurencyjności i realizację strategii międzynarodowej.
Na zdjęciu: Pracownik montażu w kabinie pociągu CRH-380B w auli China CNR Corporation, producenta lokomotyw i taboru na rynku chińskim
Fot. EPA / PETER Trebitsch DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
2
Wartość nowej firmy China Railway tabor Corp (CRRC) po połączeniu szacowana jest na około 26 mld dolarów.
Na zdjęciu: Widok ogólny na hali produkcyjnej China CNR Corporation
Fot. EPA / PETER Trebitsch DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
3
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
4
Lokalny konkurent, China CNR Corporation skonstruował, we współpracy z niemieckim Siemensem, między innymi pociąg CRH380 w wersji B. Prędkość podróżna tego wariantu wynosi 380 km/h (236 mph).
Na zdjęciu: Skład pociągu typu CRH-380B w trakcie montażu w hali China CNR Corporation
fot. EPA / PETER Trebitsch DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
5
Na zdjęciu: Pracownik kontroluje pociąg typu CRH-380B w hali China CNR Corporation
fot. EPA / PETER Trebitsch DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
6
Na zdjęciu: Dwa pociągi typu CRH-380B w hali produkcyjnej China CNR Corporation, producenta lokomotyw i taboru
fot. EPA / PETER Trebitsch WĘGRY OUT DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
7
Na zdjęciu: Pracownik spaceruje wśród pociągów typu CRH-380B w hali montażowej China CNR Corporation
EPA / PETER Trebitsch DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / PETER TREBITSCH
8
Montownia Tangshan Railway Vehicle jest spółką zależną China CNR Corporation, w mieście Tangshan w prowincji Hebei.
Na zdjęciu: Pracownik przechodzi obok prawie zakończona wagony w montowni w Tangshan Railway Vehicle Co. Ltd. (TRC)
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
9
Montownia Tangshan Railway Vehicle,
Na zdjęciu: Technicy pracują wewnątrz pociągu w montowni w Tangshan Railway Vehicle Co. Ltd. (TRC)
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
10
Montownia Tangshan Railway Vehicle
Na zdjęciu: Technicy instalują kable elektryczne we wnętrzu wagonu szybkich kolei w chińskiej montowni w Tangshan Railway Vehicle Co. Ltd. (TRC)
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
11
Montownia Tangshan Railway Vehicle Na zdjęciu: Wnętrze wagonu w trakcie montażu
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
12
Montownia Tangshan Railway Vehicle
Na zdjęciu: Technicy Tangshan Railway Vehicle Co. Ltd. (TRC) sprawdzają kable przed zainstalowaniem do wagonów
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
13
Montownia Tangshan Railway Vehicle
Na zdjęciu: Trzy prawie gotowe pociągi stojące na stanowiskach testowania rozruchu w montowni Tangshan Railway Vehicle Co. Ltd. (TRC)
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
14
Montownia Tangshan Railway Vehicle. Kontrola kabiny maszynisty w pociągu dużych prędkości.
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
15
Montownia Tangshan Railway Vehicle. Przedział pasażerski w gotowym pociągu.
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
16
Montownia Tangshan Railway Vehicle
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
17
Montownia Tangshan Railway Vehicle Przedział pasażerski w gotowym pociągu.
fot. EPA / ROLEX DELA PENA DOSTAWCA: PAP / EPA.
PAP/EPA / ROLEX DELA PENA
18
Sieć kolei dużych prędkości w Chinach jest największa na świecie. W 2013 roku było to 11 tys. kilometrów (6820 mil). Najdłuższe połączenie między stolicą Chin i jednym z wielkich portów na południu kraju ma długość 2298 km. Na tej trasie pociągi mogą osiągać prędkość 300 km/godz., co pozwala pasażerom na pokonanie trasy w zaledwie osiem godzin. Do 2020 roku sieć szybkich kolei w Chinach ma zostać rozbudowana do 16 tys. km (9920 mil) .
Na zdjęciu: Tak w roku 2020 będzie wyglądała sieć szybkiej kolei w Chinach
Forsal.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję