8 najważniejszych rad dotyczących pierwszej pracy
Jakich błędów należy unikać w swojej pierwszej pracy? Odpowiedzi na najważniejsze problemy w nowym miejscu zatrudnienia znaleźli użytkownicy portalu Quora.
Jakich błędów należy unikać w swojej pierwszej pracy? Odpowiedzi na najważniejsze problemy w nowym miejscu zatrudnienia znaleźli użytkownicy portalu Quora.
1 Odpowiedzi użytkowników Quory na pytanie: „jakich najlepszych rzeczy nauczyłeś (-aś) się w swoim pierwszym miejscu pracy?” zebrał portal businessinsider. Com. Ich doświadczenia są znakomitymi wskazówkami dla osób, które dopiero zaczynają swoją karierę. Na zdj. szklana fasada wieżowca Leadenhall Building (znany też jako Cheesegrater) w londyńskiej finansowej dzielnicy City. W oknach po lewej odbija się słynny biurowiec Gherkin.
Bloomberg / Simon Dawson
2
Bloomberg / Kuni Takahashi
3 - Jeżeli bycie zorientowanym na niewielkie detale nie jest twoją naturalną cechą, musisz nad tym popracować. Sprawdzanie każdej rzeczy po dwa razy i bycie zawsze na topie w swojej grupie jest najlepszym sposobem na zyskanie zaufania osób, które nie znają cię dobrze – mówi Chen. – To co mówisz jest ważne, ale najważniejsze jest to, jak mówisz – dodaje Chaitra Murlidhar.
ShutterStock
4 - Dopóki nie zostaniesz dyrektorem generalnym w firmie, niezależnie od charakteru pracy i zajmowanego stanowiska, twoim głównym zadaniem w będzie sprawienie, by życie twojego szefa było łatwiejsze – mówi Chen. – Nie przychodź do swojego przełożonego z problemami, tylko z rozwiązaniami – podpowiada użytkownik Pat Powell.
ShutterStock
5 - Tak długo, jak uczysz się nowych rzeczy, wygrywasz – mówi Powell. – Bądź jak gąbka i chłoń nową wiedzę – doradza trener biznesowy, Monsef Bunger. – Postaraj się rozwijać także poza pracą i inwestuje czas we własne hobby – dodaje.
ShutterStock
6 - Słowa „proszę” i „dziękuję” maja duży pozytywny zasięg oddziaływania i pomagają w tworzeniu trwałych relacji. Nikt nie lubi chamskich i nieokrzesanych współpracowników – mówi dla Quory Jon Mixon.
ShutterStock
7 - Rzeczy, które rankiem wydają się być przerażająco trudne, wieczorem wyglądają na banalne. Jeżeli musisz zmagać się z nawałem zadań ponad siły, warto rozłożyć je na mniejsze części. Małymi kroczkami można zajść bardzo daleko – podpowiada Gaura Sabena.
ShutterStock
8 - Nie ma nic złego w złym samopoczuciu, gdy sprawy w pracy nie układają się. Nie dostałeś jednak tej pracy bez powodu. Zamiast zatrzymywać się i ubolewać nad niepowodzeniami, postaraj się utrzymać koncentrację, pozytywne nastawienie i znaleźć rozwiązanie problemu – radzi Kris Kim. Na fot. pracownik zakładu odziarniania bawełny (czyli oddzielania włókna od nasion) w Pilibanga w Indiach. Z prognoz Cotton Association of India wynika, że kraj ten może w 2015 roku prześcignąć Chiny i stać się największym na świecie producentem bawełny.
Bloomberg / Prashanth Vishwanathan
9 Jeśli zainteresowała Cię galeria z listą porad dla początkujących pracowników, zobacz również 7 największych mitów na temat planowania kariery .
ShutterStock