Reklama

Reklama

Reklama

Oto technologiczne prognozy sprzed 30 lat, które się sprawdziły

5 listopada 2016, 07:00
Co prawda idea hipertekstu, jako możliwości prezentacji danej treści na wielu płaszczyznach jednocześnie, narodziła się w latach 60. XX wieku, to jeszcze w latach 80. uchodziła co coś niezwykłego. Klasycznym sposobem przedstawiania treści, czy to przy pomocy książki, czy też filmu, był wówczas sposób linearny. Oznaczało to wyświetlanie filmu klatka po klace, czytanie książki strona po stronie. Na konferencji z 1984 roku Nicolas Negroponte zapowiada radykalną zmianę tego podejścia. W „książkach” nowego typu będziemy w stanie zatrzymać obraz lub tekst i dotknąć na ekranie interesujące słowo, które odeśle nas do jego definicji lub krótkiego filmu wyjaśniającego.
Co prawda idea hipertekstu, jako możliwości prezentacji danej treści na wielu płaszczyznach jednocześnie, narodziła się w latach 60. XX wieku, to jeszcze w latach 80. uchodziła co coś niezwykłego. Klasycznym sposobem przedstawiania treści, czy to przy pomocy książki, czy też filmu, był wówczas sposób linearny. Oznaczało to wyświetlanie filmu klatka po klace, czytanie książki strona po stronie. Na konferencji z 1984 roku Nicolas Negroponte zapowiada radykalną zmianę tego podejścia. W „książkach” nowego typu będziemy w stanie zatrzymać obraz lub tekst i dotknąć na ekranie interesujące słowo, które odeśle nas do jego definicji lub krótkiego filmu wyjaśniającego. / ShutterStock
Nicolas Negroponte, założyciel i wieloletni szef laboratorium mediów przy Massachusetts Institute of Technology (MIT) w 1984 roku w czasie pierwszej konferencji TED zaprezentował technologiczne prognozy dotyczące przyszłości. Po ponad 30 latach wszystkie się sprawdziły.
Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak