CPK przekazał, że w tym roku zamierza ogłosić m.in. postępowania dotyczące dwóch dużych umów ramowych. "W ostatnim kwartale 2025 roku ruszyć ma np. postępowanie wykonawcze dotyczące palowania pod budynek Terminala" - poinformowano. Postępowanie ma być realizowane w ramach umowy ramowej na realizację robót zasadniczych dla CPK, polegających na robotach ziemnych, wykonaniu fundamentów pod nowy terminal i budowę tunelu kolejowego. Szacowana wartość kontraktów na te prace to ponad 10 mld zł, ubiegać się o nie mogą firmy, które podpisały umowę ramową, w tym m.in. Mostostal, Mirbud, Polaqua czy Budimex.
"Podmioty z polskim kapitałem będą również reprezentowane w przetargach na projektowanie i budowę dróg wokół lotniska" - podkreślono w komunikacie. Wybudowanych lub przebudowanych ma zostać ponad 90 km tras, m.in. węzeł "Baranów" na autostradzie A2. "W wąskiej grupie wykonawców dla tej umowy ramowej znajdują się m.in. Kobylarnia, Polbud-Pomorze i Trakcja" - przekazała spółka CPK.
Budowa Lotniska CPK ma rozpocząć się w 2026 roku
W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem budowa Lotniska CPK na terenie gmin Baranów, Wiskitki i Teresin ma rozpocząć się w 2026 r. W 2031 r. port lotniczy ma uzyskać niezbędne certyfikacje, a w 2032 r. ma zostać oddany do użytku wraz z pierwszym odcinkiem KDP w Polsce: Warszawa – CPK – Łódź. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł.