Decentraland to środowisko online – zwane również „metaverse” – w którym użytkownicy mogą kupować posesje, odwiedzać budynki, spacerować i spotykać się z ludźmi jako awatary. Jak opisuje redakcja Reuters, takie środowiska zyskały na popularności w tym roku, ponieważ pandemia spowodowała, że ludzie spędzają więcej czasu online. Zainteresowanie dodatkowo wzrosło w zeszłym miesiącu, kiedy to Facebook zmienił nazwę na Meta, aby odzwierciedlić swoje skupienie na rozwoju produktów wirtualnej rzeczywistości dla metaverse.

Decentraland jest specyficznym rodzajem metaverse, który wykorzystuje blockchain. Grunty i inne przedmioty w Decentraland są sprzedawane w formie niezbywalnych tokenów (NFT) – rodzaju aktywów kryptowalutowych. Entuzjaści kryptowalut kupują tam ziemię i budynki jako inwestycję spekulacyjną, używając kryptowaluty świata Decentraland – MANA.

Spółka zależna Tokens.com, zwana Metaverse Group, kupiła w poniedziałek posesję za 618 000 MANA, co w tym czasie wynosiło około 2 428 740 dolarów – potwierdził rzecznik Decentraland, z kolei Tokens.com wydało na ten temat oświadczenie. Reuters odnotował również zakup ziemi zarejestrowany na rynku NFT OpenSea. Decentraland powiedział, że był to najdroższy zakup wirtualnej nieruchomości na platformie.

Działka znajduje się w obszarze „Fashion Street” (Ulicy Mody) na mapie Decentraland, a Tokens.com powiedział, że będzie ona wykorzystywana do organizowania wydarzeń związanych z cyfrową modą i sprzedaży wirtualnej odzieży dla awatarów. Andrew Kiguel, dyrektor generalny Tokens.com, dodał, że aktywa będą uzupełnieniem nieruchomości już posiadanych przez Metaverse Group.

Reklama

W czerwcu działka wirtualnej ziemi w Decentraland sprzedała się za 1 295 000 MANA – wówczas było to 913 228 dolarów. Nabywcy zbudowali wirtualne centrum handlowe sprzedające cyfrową odzież, ale redaktorzy Reuters odwiedzali to miejsce wielokrotnie i nie widzieli tam żadnych kupujących.

MANA charakteryzuje się dużą zmiennością. Według Coinbase w tym miesiącu zyskała około 400 proc., a jej wzrost nastąpił po zmianie nazwy Facebooka.