Pracownicy zatrudnieni w firmie od co najmniej trzech lat będą otrzymywać premię w wysokości 10 000 CNY (5,6 tys. PLN) rocznie na każde nowo narodzone dziecko przez pięć lat - napisano w oświadczeniu. Firma planuje zainwestować 1 mld CNY w formie dotacji, aby wspierać swoich pracowników na całym świecie w planowaniu rodziny.

"Zawsze sugerowałem, że rząd powinien dawać pieniądze rodzinom z dziećmi, zwłaszcza wielodzietnym" - napisał w oświadczeniu prezes wykonawczy Trip.com James Liang. "Firmy mogą również odgrywać rolę w ramach swoich własnych możliwości, aby budować sprzyjającą płodności atmosferę".

Nie tylko polityka jednego dziecka

Reklama

Populacja Chin zaczyna kurczyć się w następstwie polityki jednego dziecka, która obowiązywała w latach 1980-2015. W 2021 r. władze zezwoliły na posiadanie nawet trójki dzieci. To nie wyhamowało spadku wskaźnika urodzeń, który w ubiegłym roku zmalał do 6,77 urodzeń na 1000 osób - z 7,52 w 2021 r. - osiągając najniższy poziom w historii.

Młodzi ludzie wymieniają wysokie koszty opieki nad dziećmi i edukacji, niskie dochody, słabą sieć bezpieczeństwa socjalnego i nierówność płci jako czynniki zniechęcające do posiadania potomstwa - podkreśla agencja Reutera.

Grupa Trip.com jest jednym z największych na świecie internetowych biur podróży z 400 milionami klientów. W jej skład wchodzą portale Trip.com, Skyscanner oraz chińskie Ctrip i Qunar.

krp/ mms/