Zgodnie z czwartkowym oświadczeniem Aeroports de Paris, jedna trasa miałaby łączyć lotniska Paryż-Charles de Gaulle i Le Bourget, a druga ma przebiegać między dwoma przedmieściami na południowy zachód od stolicy Francji.

W projekcie, wraz z francuskim urzędem lotnictwa cywilnego, uczestniczą firmy z branży elektrycznych samolotów, takie jak Volocopter, Airbus SE, Vertical Aerospace Group, Lilium NV i Joby Aviation - poinformował operator portów lotniczych. Strefy lądowania i startu w węźle Pontoise-Cormeilles-en-Vexin zostały przystosowane do testów na początku tego roku.

Elektryczne samoloty pionowego startu i lądowania (eVTOL) szybko zaczynają tworzyć nowy rynek transportowy, a firmy z tej branży zbierają na swoje projekty setki milionów dolarów. Brytyjski Vertical Aerospace i niemiecki rywal Volocopter należą do europejskich firm rywalizujących o zamówienia razem z Lilium.

Francuski projekt powiększa listę planowanych baz takich samolotów na całym świecie. Wśród nich znajdują się bazy promowane przez firmę infrastrukturalną Urban-Air Port i południowokoreańskiego producenta samochodów Hyundai Motor, którego celem jest otwarcie na początku przyszłego roku pierwszej lokalizacji w Coventry w Anglii.

Reklama