„W przyszłości wszystkie nasze obecnie sprzedawane pojazdy elektryczne z akumulatorami będą wyposażone w ogniwa Northvolt” — powiedział dyrektor generalny Scania Christian Levin w rozmowie z reporterami w poniedziałek. Levin dodał też, że ilości, które Northvolt obecnie dostarcza Scanii, są satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę obecny stan rynku.
Rzecznik firmy wyjaśnił później, że Levin miał na myśli najnowszą wersję regionalnego samochodu ciężarowego Scania.
Kredyt zaufania dla Northvolt
Decyzja Scania o poleganiu na Northvolt jako głównym dostawcy ogniw podkreśla znaczenie szwedzkiej firmy dla producenta ciężarówek i jego spółki macierzystej, Volkswagen AG.
Northvolt jest na końcowym etapie realizacji awaryjnego pakietu finansowania w wysokości około 300 milionów dolarów. Pracuje też nad długoterminowym rozwiązaniem w celu wzmocnienia swoich finansów i ustabilizowania produkcji.
Northvolt wychodzi z piekła produkcyjnego
„Wychodzimy z piekła produkcyjnego. Myślę, że najtrudniejszy okres mamy już za sobą” — powiedział dyrektor generalny Northvolt Peter Carlsson w wywiadzie opublikowanym w weekend przez gazetę Svenska Dagbladet.
Carlsson odmówił podania daty, kiedy produkcja w głównym zakładzie Northvolt w Skelleftea osiągnie pełną wydajność. Zakład obecnie działa na poziomie od 5 do 10 proc. całkowitej wydajności - przypomina Bloomberg.
Volkswagen, największy udziałowiec Northvolt oświadczył, że wesprze Northvolt w zwiększaniu produkcji ogniw akumulatorowych. Niestety nie podął zbyt wielu szczegółów jak to zrobi.
Northvolt jest głównym dostawcą Scanii
Scania sprzedaje niemal wszystkie swoje modele akumulatorowo-elektryczne z akumulatorami Northvolt, podała firma Wyjątkiem są niektórych ciężarówek krótkodystansowych używanych głównie w miastach. Scania planuje używać Northvolt w najnowszych wersjach wszystkich obecnie sprzedawanych ciężarówek, powiedział Levin.