Najbliższa finalizacji jest sprzedaż łódzkiej spółki. Wiążące oferty zakupu akcji resortowi skarbu już złożyły Auto–Handel–Centrum Krotoski–Cichy z Wysogotowa oraz prywatne Przedsiębiorstwo Motoryzacyjne „Polmozbyt Szczecin”.

Prywatyzację firmy z Białegostoku komplikuje natomiast brak zainteresowania ze strony zewnętrznych podmiotów.

Resort skarbu państwa chciał sprzedać tę spółkę na publicznej aukcji. Jednak nie doszło do niej pod koniec lutego. Inwestorów skutecznie odstraszyła oczekiwana cena (11,5 mln zł).

– Jeszcze nie podjęliśmy decyzji, jaką formułę przekształceń przyjmiemy, po tym jak nie doszła do skutku aukcja – informuje biuro prasowe resortu skarbu państwa.

Jednak przedstawiciele urzędu podtrzymują chęć sprzedania firmy jeszcze w tym roku. Podobnie zresztą jest w przypadku Polmozbytu Łódź. Inną ścieżką pójdzie natomiast Przedsiębiorstwo Obrotu Samochodami i Częściami Zamiennymi Polmozbyt Jelcz.

Akcje tego przedsiębiorstwa zostaną najprawdopodobniej przekazane Agencji Rozwoju Przemysłu – zapowiada biuro prasowe resortu skarbu państwa.

Polmozbyty powstały w styczniu 1974 roku i zajmowały się sprzedażą i serwisem samochodów Polmo (później FSO). Po 1989 roku większość z nich stopniowo sprywatyzowano. W większości przejmowane przez pracowników zmieniły się w dealerów różnych marek.