Zaledwie 35 proc. właścicieli samochodów hybrydowych, ponownie decyduje się na zakup samochodu tego typu wynika z danych firmy R.L. Polk & Co. Wskaźnik ten spada do 25 proc., gdy z zestawienia wyłączy się Toyotę Prius, której kierowcy są szczególnie lojalni.

Trudno ocenić dlaczego ponowny zakup hybrydy jest w Stanach taką rzadkością. Jednym z powodów, jak wskazują dane, może być przesiadanie się do samochodów elektrycznych. Z kolei Honda borykała się. Z pozwami związanymi z problemów z wydajnością starszych modeli hybrydowego Civica.

>>> Czytaj też: Toyota rozpoczyna hybrydową rewolucję w Polsce

Okazuje się jednak, że kupujący samochody najczęściej porównują modele hybrydowe do konwencjonalnych samochodów z tego samego segmentu. „Wybór samochodów z napędem alternatywnym oraz bonusy cenowe nie są wystarczające by zapewnić sektorowi niegdyś zakładane tempo rozwoju” – twierdzi Lacey Plache główny ekonomista Edmunds.com.

Reklama

Samochody hybrydowe w 2011 r. odpowiadały za 2,4 proc. rynku nowych samochodów w USA. W 2008 r. udział ten wynosił 2,9 proc. Zdecydowanym liderem tego sektora jest Toyota.