"Trudno będzie o wypłatę dywidendy za 2013 r., ponieważ trzeba pamiętać o kosztach emisji oraz 200-mln premii dla pracowników. Za 2013 r. spółka zanotuje więc niewielką stratę lub minimalny zysk" - powiedział Boroń ISBnews.

Podkreślił, że spółka podtrzymuje plany dotyczące dywidendy, przedstawione w opublikowanym dziś prospekcie emisyjnym.

W prospekcie napisano, że "zarząd zamierza rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości od 35% do 50% zysku netto ujawnionego w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy za dany rok obrotowy".

Za lata 2010-2012 PKP Cargo nie wypłacało dywidendy.

Reklama

Zgodnie z postanowieniami Paktu gwarancji pracowniczych premia prywatyzacyjna opiewająca na ok. 173 mln zł brutto (po pomniejszeniu o składkę na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, zaliczkę na podatek dochodowy oraz inne obowiązkowe odliczenia, z którymi mamy do czynienia w przypadku wypłaty "normalnych" wynagrodzeń będzie to ok. 108,6 mln zł netto) zostanie rozliczona w formie akcji nowej emisji, podało PKP Cargo.

Spółka szacuje, że liczba akcji pracowniczych oferowanych do objęcia przez uprawnionych pracowników wyniesie 2.171.000, przy założeniu, że cena emisyjna akcji pracowniczych będzie równa ich wartości nominalnej.

Oferta obejmie 21.669.007 akcji zwykłych serii A, stanowiących 50% minus jedna wszystkich. Cena maksymalna wynosi 74 zł - będzie ono obowiązywać inwestorów indywidualnych, natomiast dla inwestorów instytucjonalnych może być wyższa.

Budowa księgi popytu potrwa od dziś do 22 października. W dniach 9-21 października odbędą się zapisy inwestorów indywidualnych. Na 22 października zaplanowano ustalenie ostatecznej liczby akcji oferowanych, ceny akcji oferowanych oraz liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach. Przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 23-25 października. Przydział akcji przewidywany jest na 28 października, a pierwszy dzień notowania akcji oraz PDA na GPW - na 30 października.