Poprzez Cyprus Airways, Ryanair mógłby oferować loty m. in. do Turcji. Do tej pory z zapowiadanego od dawna wyjścia poza Europę, Irlandczykom udało się uruchomić tylko trasy do Maroko. Wraz z przejęciem Cyprus Airways, Ryanair wszedłby jednak także w posiadanie zgód międzynarodowych na przeloty z Cypru także w inne rejony świata.

Komorek nie kryje, że w wraz z przejęciem tej linii zyskaliby także polscy pasażerowie.

- Na pewno uruchomilibyśmy dodatkowe trasy także do Polski- zdradza DGP Komorek.

Jednak do przejęcia Cypryjczyków daleka droga. Irlandzki przewoźnik jest bowiem w gronie 20 innych zainteresowanych. Zdaniem Komorka, większość z nich tylko korzysta z okazji, by przejrzeć księgi firmy i zorientować się w potencjale rynku. Co innego Ryanair.

Reklama

- We wrześniu złożymy ostateczną ofertę - zapowiada Komorek.

>>> Czytaj też: Ranking Skytrax: Najlepsze linie lotnicze świata. Wśród nich Malaysia Airlines

Komisja Europejska uniemożliwiła Ryanairowi kupno Aer Lingus

Jak dotąd, Ryanair wchłonęły tylko jednego przewoźnika, linie Buzz. W lipcu zeszłego roku Komisja Europejska zakazała zaś tej linii przejęcia irlandzkiego przewoźnika Aer Lingus. KE powołałą się na prawa UE ws. fuzji. Komisja doszła do wniosku, że gdyby doszło do fuzji powstałby monopol i szkodliwy dla konsumentów.

Cyprus jest o wiele łatwiejszym celem. Pomimo kilku prób przetrwania, cypryjskie linie od lat odnotowują straty, przegrywając w konkurencji z tanimi przewoźnikami. Do utrzymania swoich operacji, Cyprus Airlines ogłosiły niedawno sprzedaż swoich aktywów, w tym slotów na londyńskim Heathrow.

>>> Czytaj też:Ryanair uruchomi trzy nowe kierunki z lotniska w Modlinie