Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG prowadzi testy nowego pociągu zamówionego przez PKP Intercity. Pojazd jest sprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa – czytamy w komunikacie.

Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego - wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. - Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym - dodaje.

Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.

Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiory pojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października br. - mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.

Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów Flirt3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi składów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).