Zysk netto BZ WBK-Aviva TU na Życie wyniósł 12,02 mln zł w I półr. wobec 7,01 mln zł rok wcześniej (wzrost o 71% r/r), zaś zysk BZ WBK-Aviva TU sięgnął 20,03 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w skali roku.

W I półroczu 2015 r. w obu spółkach nastąpił spadek składki przypisanej brutto.

Składka BZ WBK-Aviva TU na Życie wyniosła 128,2 mln zł, w porównaniu z 226,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza spadek o 43% w skali roku. W ubezpieczeniach majątkowych BZ WBK-Aviva TU spadek składki przypisanej brutto wyniósł 2%- do 110,5 mln zł w I półroczu br. wobec 112,6 mln zł rok wcześniej. 

"Zanotowany spadek przypisu składki związany jest w ubezpieczeniach  życiowych z niższą sprzedażą programu inwestycyjnego In Plus opartego o UFK, a w ubezpieczeniach majątkowych z mniejszą sprzedażą ubezpieczenia do kredytu gotówkowego" - czytamy w komunikacie.

Wynik techniczny spółki życiowej wzrósł o 73% w skali roku do 14,83 mln zł, zaś spółki majątkowej spadł o 5% r/r do 19,52 mln zł na koniec  I półr. Wartość wypłaconych świadczeń i odszkodowań wyniosła łącznie ponad 23 mln zł i była wyższa o 26% niż w I półroczu 2014 r.

Jak poinformował prezes BZ WBK-Aviva TU Krzysztof Charchuła w I półroczu wspólnie z BZ WBK spółki koncentrowały się na dalszym rozwoju sprzedaży ubezpieczeń ochronnych zabezpieczających życie i majątek rodziny. Są to produkty niepowiązane z ofertą kredytową banku.

"W zakresie ubezpieczenia na życie Opiekun Rodziny zanotowaliśmy wzrost sprzedaży polis o 43% w stosunku do pierwszego półrocza 2014 r. Podobnie w ubezpieczeniu domów i mieszkań Locum zwiększyliśmy liczbę nowych polis o 16% rok do roku. Równolegle pracowaliśmy intensywnie nad zmianami związanymi z Rekomendacją U, które we wszystkich obszarach biznesowych wdrożyliśmy przed 1 kwietnia" - powiedział Charchuła, cytowany w komunikacie.

Dodał, że wejście w życie Rekomendacji U spowodowało  zmiany w ofercie produktowej, a przeszkolonych i licencjonowanych w nowym modelu sprzedażowym zostało ponad 6 tysięcy pracowników banku. Wdrożone zostały także nowe standardy obsługi klienta.