Skorygowana EBITDA wyniosła 425 mln zł (wzrost o 47% r/r), przy marży na poziomie 28,9% (wobec 23,9% rok wcześniej), poinformował operator. Liczba klientów operatora sięgnęła na koniec ub.r. 14,15 mln., co dało mu 25,2% udziału w rynku.

W IV kw. 2015 r. przychody z usług wyniosły 1 308 mln zł (wzrost o 16% r/r), a przychody od użytkowników - 1 065 mln zł (wzrost o 13% r/r), podano w komunikacie.

W całym 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 544 mln zł, co stanowi wzrost o 44% r/r.

"[W 2015 r.] całkowite przychody operacyjne wyniosły 5 363 mln zł, wzrastając o 22,1% r/r. Przychody od użytkowników wyniosły 4 102 mln zł, wzrastając o 16,4% r/r" - czytamy w komunikacie.

Całkowita baza klientów wzrosła do 14,15 mln (+15,2% r/r) na koniec 2015 r., natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 50,0% z 47,3% na koniec 2014 r., podał także operator. Play osiągnął udział w rynku na poziomie 25,2% (wzrost o 3,8 pkt proc. r/r).

"Baza abonencka wzrosła o 1 863 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z tempem wzrostu odnotowanym w roku 2014. Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 grudnia 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 78% populacji" - czytamy dalej.

Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 50% w IV kwartale 2015 r. w porównaniu z 49,6% w III kwartale 2015 r. i 47,3% w IV kwartale 2014 r. P4 podkreśla, że w 2015 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która w 2015 r. zwiększyła się o 1 259 tys. netto.

"W 2015 r. Play odnotował silny wzrost bazy abonenckiej do poziomu 14,15 mln. Polski rynek jest obecnie wyjątkowy, z czterema prawie równorzędnymi operatorami, spośród których Play posiada udział w rynku na poziomie 25,2%. W połączeniu ze wzrostem uśrednionego ARPU, doprowadziło to do wzrostu wyników finansowych do bardzo satysfakcjonującego poziomu" - skomentował prezes Jorgen Bang-Jensen, cytowany w komunikacie.

Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę poprzez swoją własną sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.

>>> Czytaj też: 99 proc. światowej populacji nie musi znać języków obcych. Google tłumaczy za nich