Ogółem wolumen obrotów holenderskiego browaru spadł o 5,4 proc. w pierwszym kwartale 2010 r. Heinekenowi mocno dała się we znaki podwyżka akcyzy na piwo w Rosji. Browar 20 proc. swoich przychodów czerpie ze Wschodniej i Środkowej Europy, gdzie sprzedaż spadła o aż o 14 proc.

Znacznie poniżej oczekiwań były też zamówienia na produkty Heinekena w Afryce. Spodziewano się wzrostu obrotów o 4,5 proc. Tymczasem z powodu zamieszek w Nigerii i spadku konsumpcji w tym kraju, sprzedaż w całym regionie zwiększyła się zaledwie o 1,7 proc. Odwrotna sytuacja miała miejsce w regionie obu Ameryk. Prognozy mówiły o zmniejszeniu popytu, ale obroty wzrosły o 1,1 proc. Najlepszą sprzedaż w tym rejonie Heineken zanotował w Kanadzie.

Pomimo ogólnego spadku obrotów, całkiem dobrze radzi sobie flagowy produkt holenderskiej firmy, czyli piwo Heineken. Sprzedaż tego napoju wzrosła o 6,7 proc. Heineken kontroluje ponad 130 browarów w 65 krajach na całym świecie. W Polsce firma jest właścicielem grupy Żywiec.