Ford Polska mobilizuje się przed startem nowej wersji Focusa. W kwietniu rozpocznie się sprzedaż najnowszej wersji najpopularniejszego modelu amerykańskiego koncernu
– Sprzedaż oficjalnie rusza 8 kwietnia – zapowiada Monika Dobrolubow-Stefaniak, rzecznik prasowy Ford Polska.
Nowy Focus ma poprawić wyniki firmy po nieudanym początku roku. Dobrolubow-Stefaniak nie chce zdradzić liczby zamówień w przedsprzedaży. Jednak z informacji od dilerów wynika, że samochód cieszy się dużym wzięciem, szczególnie wśród klientów flotowych. Nic dziwnego. Tak samo było z poprzednimi wersjami modelu, który – obok skód octavii i fabii – należał do aut najchętniej kupowanych przez polskie firmy.

>>> Czytaj też: General Motors, Ford oraz Chrysler – różne drogi wyjścia z kryzysu

Eksperci przypominają, że rekordy popularności Focus bił w zeszłym roku. Dzięki starej wersji Focusa Ford sprzedał firmom ponad 21 tys. samochodów. Firma otarła się nawet o najwyższe miejsce w rankingu flotowym. Ostatecznie o 900 egzemplarzy przegrała jednak ze Skodą.
Reklama
Jak twierdzą eksperci, za tak dobrym wynikiem stały duże upusty, jakie otrzymywali przedsiębiorcy od Forda. Nieoficjalnie wiadomo, że ceny dla klientów flotowych były nawet o 20 proc. niższe niż w katalogach.
Przy nowej wersji nie ma co liczyć na taką promocję. Jak informują dilerzy, co prawda można targować upust wynoszący 6 tys. zł, ale ze względu na niewielką liczbę egzemplarzy promocja na pewno nie potrwa długo.
Dlatego przy zakupie auta w wersji podstawowej – bez klimatyzacji – należy liczyć się z wydatkiem rzędu 60,7 tys. zł. To porównywalna cena do bezpośredniego konkurenta Focusa, czyli produkowanej w Gliwicach nowej Astry. Jednak znacznie drożej – i to aż o 10 tys. zł – od podstawowej wersji Renault Megane.

>>> Zobacz też: Ford zaprezentował nowy model SUV-a Explorera 2011 (GALERIA)

A to właśnie Renault może być w tym roku najgroźniejszym rywalem Forda w walce o portfele przedsiębiorców. Poza zasięgiem jest bowiem Skoda, która sprzedała do końca lutego 2,5 tys. aut z 19,7 tys. ogółem zarejestrowanych przez firmy. Ford był co prawda drugi, ale z wynikiem ponad 1,8 tys. Do końca lutego Renault sprzedało firmom tylko 500 samochodów mniej. Co ciekawe, liczba rejestracji francuskiej marki wzrosła wobec zeszłego roku aż o 18,3 proc., podczas gdy Forda stopniała o 7,5 proc.
Według Adama Pietkiewicza, szefa Polskiej Grupy Dealerów, największego dilera w kraju, nowy Focus może zmienić układ sił w rankingu sprzedaży dla klientów detalicznych. Obecnie – tak jak w przypadku flot – na rynku królują niepodzielnie skody octavia i fabia oraz fiaty punto i panda. Pietkiewicz uważa, że Focus ma szanse to zmienić.