Marki Apple, IBM i Google to najcenniejsze marki świata 2011 roku według rankingu BrandZ Top 100 firmy Millward Brown.

Najsilniejsze marki świata zwiększyły swoją wartość mimo niepewnych czasów w gospodarce – taki wniosek przynosi doroczne badanie najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100 realizowane przez firmę Millward Brown należącą do WPP.

Już drugi rok z rzędu Apple jest marką nr 1. Odnotowała ona wzrost wartości o 19% i jest obecnie warta 182,9 mld USD.

Wartość marki IBM wzrosła o 15% do 115,9 mld USD, co pozwoliło jej wyprzedzić Google, który spadł na 3. miejsce w rankingu, osiągając wartość 107,8 mld USD.

W okresie poprzedzającym swój debiut giełdowy ośmiolatek Facebook odnotował wzrost o 74%, dzięki czemu został marką najszybciej rosnącą na wartości w całym rankingu, przeskakując z miejsca 35. od razu na 19. i osiągając wartość 33,2 mld USD.

Reklama

To już siódma edycja badania zlecanego przez grupę WPP i realizowanego przez Millward Brown Optimor, na podstawie którego tworzony jest ranking najcenniejszych marek świata według ich wartości pieniężnej. Analiza opiera się na danych finansowych, danych rynkowych oraz konsumenckich wskaźnikach wartości marek.

Tegoroczny ranking BrandZ Top 100 wskazuje, że siła najpotężniejszych marek jest zarówno motorem ich wzrostu, jak i niezbędnym wsparciem w trudnych czasach. W okresie 2006–2012 łączna wartość marek wchodzących w skład rankingu BrandZ Top 100 wzrosła o 66% i wynosi obecnie 2,4 bilionów USD.

„Marki są czymś w rodzaju polisy ubezpieczeniowej w biznesie” – zauważa Eileen Campbell, prezes Millward Brown. „Mimo długiego już okresu napięć gospodarczych, niestabilności politycznej i klęsk żywiołowych, co niekorzystnie oddziaływało na marki w wielu kategoriach, wartość wiodących światowych marek nieustannie rośnie, pozwalając firmom w wielu branżach nie tylko utrzymywać, ale i rozwijać działalność”.