Obecny ukraiński właściciel Fabryki Samochodów Osobowych, firma AwtoZAZ może podjąć decyzję ws. sprzedaży fabryki i jej gruntów w piątek 27 lipca. Na ten dzień przewidziana jest druga część walnego zgromadzenia akcjonariuszy FSO, przerwanego w czerwcu - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa spółki, Krystyna Danilczyk.

Rzeczniczka zastrzegła jednocześnie, że podjęcie decyzji może być odłożone w czasie, jeśli inwestor kanadyjski koncern Magna International, zainteresowany wznowieniem produkcji samochodów w FSO nie otrzyma jasnego sygnału od polskich władz, że możliwe jest ich wsparcie finansowe dla tej inwestycji.

Jak poinformowało w środę PAP Biuro Prasowe Ministerstwa Gospodarki, resort rozpoczął już prace nad zmianą "Programu Wspierania Inwestycji o Istotnym Znaczeniu dla Gospodarki Polskiej na lata 2011-2020".

"Dokonanie zmiany przez Radę Ministrów pozwoli na udzielenie wsparcia dużej inwestycji strategicznej w sektorze priorytetowym, jakim jest m.in. motoryzacja, tworzącej kilka tysięcy nowych miejsc pracy w powiecie o niskiej stopie bezrobocia, np. w Warszawie" - poinformowała PAP Bogna Gudowska z biura prasowego MG.

Reklama

Koncern, który chce na terenie FSO rozpocząć produkcję samochodów, ubiegał się o wsparcie składając zgłoszenie do Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Inwestor nie zakwalifikował się na listę i nie otrzymał dotacji - wyjaśniło MG. Pod koniec maja także resort finansów nie zgodził się na udzielenie inwestorowi ulg podatkowych poprzez utworzenie w Warszawie specjalnej strefie ekonomicznej.

Na sesji 5 lipca br. Rada Warszawy przyjęła uchwałę, zwalniającą z podatku od nieruchomości do grudnia 2013 r. inwestora w FSO. Warunkiem jest zainwestowanie co najmniej 100 mln euro i stworzenie co najmniej 1 tys. miejsc pracy na terenie FSO.

Należąca do ukraińskiego koncernu AwtoZAZ FSO zakończyła produkcję samochodów wiosną 2011 roku, niemal dokładnie 60 lat po jej uruchomieniu w 1951 r.