Jest to kolejny etap rozwoju płatności mobilnych PeoPay, poinformował wiceprezes banku Grzegorz Piwowar.

- W świecie fizycznym transakcja zbliżeniowa jest jednym z wygodniejszych sposobów płatności. Polska jest liderem w tym zakresie. Płatności zbliżeniowe zostały w pełni zaakceptowane przez konsumentów. Biorąc pod uwagę wysoką popularność transakcji zbliżeniowych i wzrost transakcji, a także wzrost popularności smartfonów jest pytanie, czy można te dwa światy połączyć. Bank Pekao pokazuje, że można - powiedział Piwowar podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że ta forma płatności jest niezależna od operatora pod warunkiem, że telefon jest wyposażony w system operacyjny Android. Kluczowe elementy to najnowsza technologia zbliżeniowa, oderwanie się od karty SIM i przechowywanie danych na serwerze banku i płatności potwierdzane kodem PIN lub "ok", dodał wiceprezes.

Technologia HCE umożliwia wykonywanie bezpiecznych zbliżeniowych płatności mobilnych analogicznie jak kartami zbliżeniowymi, z wykorzystaniem NFC pomiędzy telefonem a terminalem płatniczym. Pozwala ona płacić zbliżeniowo bez konieczności wiązania się z konkretnym operatorem komórkowym.

Reklama

Piwowar poinformował, że Bank ma Pekao ma obecnie 0,5 mln klientów bankowości mobilnej, co oznacza wzrost o ok. 80 proc. r/r. Aplikację PeoPay dotychczas pobrało ok. 100 tys. klientów.

Nowe rozwiązanie, wprowadzone przez Pekao stwarza możliwość realizacji płatności za pomocą smartfonu w terminalach z funkcją zbliżeniową PayPass. Jest to kolejny etap płatności mobilnych PeoPay.

W Polsce technologia PayPass jest akceptowana w ponad 280 tys. terminali płatniczych, co stanowi 70% wszystkich terminali w kraju. Usługa będzie także dostępna w przyszłości za granicą.

ikona lupy />
terminal płatniczy, pos, biometria / Media