Łącznie w ubiegłym miesiącu sprzedano 93,8 tys. sztuk samochodów marek Mercedes-Benz, smart i Maybach. Samochodów Mercedes-Benz było w tym 82,5 tys., czyli o ponad 20 proc. mniej niż w październiku 2007 roku. Natomiast sprzedaż pojazdów smart wzrosła w tym czasie o 6,5 proc., do 11,3 tys. sztuk.

W ciągu pierwszych 10 miesięcy br. dział samochodowy Daimlera (zwany oficjalnie Mercedes-Benz Cars - MBC) odnotował w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrost sprzedaży o 1,6 proc., do 1,1 mln pojazdów. Zbyt samochodów Mercedes-Benz zmniejszył się o 1,7 proc., do 960,3 tys. sztuk, natomiast liczba sprzedanych wozów smart wzrosła w okresie od stycznia do października o blisko 41 proc., do 113,4 tys. sztuk.

Jak oświadczył prezes zarządu Daimlera Dieter Zetsche, dział MBC nie zdoła osiągnąć wyznaczonego wcześniej celu, jakim było sprzedanie w bieżącym roku większej liczby samochodów, niż w roku 2007, kiedy to zbyt wyniósł 1,3 mln sztuk.

Informacje z Daimlera to kolejne złe piątkowe dane z branży samochodowej - po informacjach o stratach Forda.

Reklama