System Asseco umożliwiający składanie przez klienta podpisu biometrycznego na dokumentacji został wdrożony w firmie Kruk na tabletach doradców terenowych. Podpisany elektronicznie dokument, zaraz po złożeniu podpisu przez klienta, jest dostępny w systemach informatycznych Kruka. Z kolei klient może otrzymać swój egzemplarz umowy podczas wizyty, e-mailem lub w formie papierowej, podano.

"Cyfryzacja jest przyszłością w naszej branży i jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania. Dzięki wykorzystaniu technologii biometrii i urządzeń mobilnych nasi doradcy terenowi mogą w pełni elektronicznie obsłużyć naszych klientów. Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji. Wdrożenie podpisu biometrycznego z pewnością ułatwi pracę doradcom terenowym - nie tylko zoptymalizuje czas obsługi klienta, ale również będzie dla tego klienta bezpieczne. Dodatkowym atutem rozwiązania jest dbanie o środowisko, bo dzięki cyfryzacji możemy zmniejszyć zużycie papieru" - powiedział dyrektor generalny Kruka Tomasz Ignaczak, cytowany w komunikacie.

Jednym z kluczowych etapów procesu obsługi wierzytelności jest podpisanie umowy między stronami. We wdrożonym rozwiązaniu odręczny podpis na dokumencie umowy zastąpiony został podpisem odręcznym utrwalonym elektronicznie (biometrycznym) w aplikacji Signatus słowackiej firmy Anasoft - partnera Asseco. Biometria podpisu jest dodatkowo zabezpieczona przez Asseco kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną i kwalifikowanym elektronicznym znacznikiem czasu, podkreślono.

"To już kolejny projekt z obszaru cyfryzacji, który realizujemy dla Kruk S.A. w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Bardzo nas to cieszy i pokazuje, że digitalizacja procesów jest istotnym elementem transformacyjnym wielu organizacji. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że przy okazji wprowadzania procesów cyfrowych możemy także dbać o nasze wspólne bezpieczeństwo. Jest to szczególnie ważne w czasach pandemii, dlatego też stosujemy wybrane urządzenia mobilne z rysikami firmy Samsung Galaxy Tab Active2, które można bezpiecznie dezynfekować" - dodał dyrektor sprzedaży projektowej w Asseco Data Systems Artur Miękina.

Wdrożone rozwiązanie jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę usprawniania i skracania czasu obsługi procesów związanych z obsługą wierzytelności, podkreślono.

Asseco Data Systems powstała w styczniu 2016 r. z połączenia kompetencji 6 spółek z Grupy Asseco (ADH-Soft, Centrum Komputerowe ZETO, Combidata Poland, Przedsiębiorstwo Informatyki ZETO Bydgoszcz, Unizeto Technologies, Zakład Usług Informatycznych OTAGO. Firma produkuje i rozwija oprogramowanie (m.in. dla sektora leasingowego i samorządów), dostarcza infrastrukturę informatyczną, szkolenia i systemy zarządzania kapitałem ludzkim, specjalizuje się też w usługach bezpieczeństwa i zaufania oraz komunikacji masowej. Współpracuje zarówno z biznesem, jak i jednostkami administracji publicznej.

(ISBnews)