Rozwiązaniem, które eliminuje te przeszkody i realnie zwiększa konwersję, jest InPost Pay.
Czym jest InPost Pay?
InPost Pay to usługa dostępna w aplikacji InPost Mobile, która łączy płatność i dostawę w jednym przycisku. Dla klienta oznacza to:
- brak konieczności logowania się do sklepu,
- brak formularzy do wypełniania,
- brak potrzeby ręcznego wyboru maszyny Paczkomat® czy metody płatności.
Dla sprzedawcy – to mniej błędów, większa skuteczność zakupów i lepsze doświadczenie użytkownika.
Zakupy z InPost Pay są możliwe w sklepach internetowych, które zintegrowały usługę i udostępniają specjalny przycisk: „Dodaj do koszyka InPost”. Po jego kliknięciu, reszta odbywa się już w aplikacji InPost.
Jak wygląda proces zakupowy z InPost Pay?
- Klient przegląda ofertę sklepu internetowego i wybiera produkt, który go interesuje.
- Na stronie produktu widzi przycisk „Dodaj do koszyka InPost”
- Po kliknięciu przycisku, klient zostaje automatycznie przeniesiony do aplikacji InPost Mobile.
- Klient widzi podsumowanie zakupu, wybiera formę płatności i dostawy.
- Po finalizacji, może śledzić status przesyłki i wrócić do koszyka – wszystko w jednym miejscu: w zakładce „Zakupy” w aplikacji InPost.
To rozwiązanie eliminuje wszystkie zbędne kroki – klient nie musi nic wpisywać, niczego szukać, niczego potwierdzać ręcznie. Wszystko jest proste, szybkie i mobilne.
Co zyskuje sklep?
Wdrożenie InPost Pay niesie za sobą konkretne korzyści biznesowe:
Większa konwersja
Skrócony proces zakupowy oznacza mniej porzuconych koszyków. Klient podejmuje decyzję szybciej, a kliknięcie finalizujące zakup jest w zasięgu ręki.
Lepsze doświadczenie klienta
Nowoczesny, intuicyjny sposób zakupów buduje pozytywne skojarzenia z marką i sprawia, że klienci chętniej wracają.
Mniej błędów, mniej pracy
Brak ręcznego wpisywania danych oznacza mniej literówek, mniej pomyłek w adresach i mniej problemów w logistyce. To oszczędność czasu zarówno dla sklepu, jak i obsługi klienta.
Widoczność w aplikacji InPost
Sklepy zintegrowane z InPost Pay pojawiają się w zakładce „Zakupy” w aplikacji InPost Mobile. To dodatkowy kanał dotarcia do milionów użytkowników aplikacji, który jest szansa dotarcia do nowych potencjalnych klientów, którzy być może wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z ofertą Twojego sklepu.
Dlaczego warto?
Wzorce zachowań zakupowych klientów zmieniły się na dobre – rośnie udział zakupów mobilnych, a wygoda obsługi staje się równie ważna jak cena. Klienci przyzwyczaili się do prostych i zautomatyzowanych procesów – kto ich nie oferuje, zostaje w tyle. InPost Pay odpowiada dokładnie na te potrzeby i wpisuje się w nowy standard wygodnego e-commerce.
Jeśli chcesz zwiększyć konwersję, poprawić UX sklepu i wykorzystać potencjał aplikacji InPost, to najlepszy moment, żeby wdrożyć InPost Pay.
Dowiedz się więcej o usłudze na stronie https://inpostpay.pl/biznes.