Zbyt duże ryzyko kolizji

Jak wynika z ogłoszenia o wycofaniu samochodów wydanego we wtorek przez Państwową Administrację Regulacji Rynku, problem z montażem zatrzasku może czasami uniemożliwiać kierowcy otrzymanie ostrzeżenia o odblokowanej masce silnika, a w konsekwencji spowodować jej całkowite otwarcie w trakcie jazdy auta, zwiększając ryzyko kolizji.

Reklama

Niezbędna aktualizacja w Modelu 3 i innych

Producent samochodów wdroży bezprzewodową poprawkę oprogramowania w ponad 1,6 miliona importowanych pojazdów Model S i Model X, a także Model 3 i Model Y wyprodukowanych na chiński rynek w okresie od października 2020 roku do lipca 2024 roku. Tesla skontaktuje się również z użytkownikami samochodów, których nie da się naprawić za pomocą aktualizacji oprogramowania, aby zaproponować alternatywne sposoby rozwiązania problemu, podano w komunikacie.

Blisko 2 mln aut Tesli na chińskich drogach

Według danych Chińskiego Centrum Badań i Technologii Motoryzacyjnych (China Automotive Technology and Research Center) w czerwcu na największym zagranicznym rynku tego producenta pojazdów elektrycznych zarejestrowano około 1,9 miliona samochodów Tesla.

Awaria Tesli w USA

W zeszłym miesiącu Tesla zdecydowała o wycofaniu ponad 1,8 miliona samochodów w USA. Producent pojazdów elektrycznych rozpoczął dochodzenie w sprawie niezamierzonego otwierania się masek w Modelach 3 i Y w Chinach w marcu, po zapoznaniu się z raportem bezpieczeństwa opublikowanym przez amerykańską Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W kwietniu firma jako problem wskazała odkształcenie przełącznika blokady.

Druga akcja serwisowa w Chinach

Wtorkowe zawiadomienie oznacza drugą akcję serwisową tej skali, jaka dotknęła Teslę w Chinach w tym roku. Poprzednia akcja odbyła się w styczniu. Objęła wówczas 1,6 miliona pojazdów. Wdrożono w nich aktualizacje oprogramowania mające na celu rozwiązanie problemu z zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy „Autopilot”.