Kolejny cios dla Volkswagena
Volkswagen Financial Services UK wypłaci również 21,5 mln funtów odszkodowania około 110 000 klientów, którzy mogli ponieść szkodę z powodu zaniedbań firmy w okresie od stycznia 2017 roku do lipca 2023 roku, poinformował FCA w oświadczeniu wydanym w poniedziałek.
Pracownicy Volkswagena spowodował dodatkowe pogorszenie sytuacji osobistej kredytobiorców, ponieważ „nie brał pod uwagę tego, czego mogą potrzebować osoby w trudnej sytuacji” — powiedziała Therese Chambers, dyrektor wykonawczy ds. egzekwowania i nadzoru nad rynkiem w FCA. „Ta grzywna i zadośćuczynienie powinny wysłać pożyczkodawcom jasny sygnał, że muszą odpowiednio wspierać osoby w trudnej sytuacji finansowej”.
Kredyt na samochód plus empatia i wsparcie
Klienci, którzy zalegali z płatnościami rat za samochód, nie otrzymali żadnych propozycji dotyczących ułatwienia spłaty zadłużenia, a personel przyjął sztywne podejście do problemów, potwierdziło dochodzenie FCA. Agenci obsługi klienta firmy „wykazali się brakiem empatii i profesjonalizmu podczas rozmów telefonicznych”, na przykład wyśmiewając ich błędy, dodał regulator.
Dodatkowe opłaty windykacyjne
Firma pobierała nawet opłatę za zajęcie samochodu dłużnika w wysokości 252 funtów, „nie zastanawiając się zbytnio nad tym, w jaki sposób opłaty te zostaną uiszczone”, stwierdziła FCA. Pracownicy nie rejestrowali skarg w sposób spójny, co oznacza, że klienci nie dowiedzieli się o swoich prawach do dalszej pomocy.
Według organu regulacyjnego większość klientów, których dotknęły niedociągnięcia, otrzymała już 17,8 mln funtów odszkodowania.