Zysk operacyjny LiveChat Software wyniósł 42,55 mln zł wobec 35,77 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,51 mln zł w II kw. r.obr. 2022/2023 wobec 55,66 mln zł rok wcześniej.

W I poł. r/obr. 2022/2023 (tj. kwiecień-wrzesień 2022) spółka miała 75,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 59,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 141,29 mln zł w porównaniu z 104,57 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA w I półr. wyniósł odpowiednio: 88,07 mln zł wobec 69,53 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

"Za nami bardzo pracowite, ale dobre pół roku. Nasze priorytety są niezmienne. Koncentrujemy się na wartości, jaką możemy dać naszym klientom i użytkownikom końcowym. W ciągu trzech lat tylko LiveChat zyskał ponad 40 nowych, ważnych funkcjonalności. Równocześnie rozwijamy inne nasze produkty, a w listopadzie udostępniliśmy pierwszą wersję rozwiązania OpenWidget" - powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.

Spółka podkreśla, że nadal wzmacnia zespół. Według stanu na koniec września współpracowała na stałe z 283 osobami (wobec 221 przed rokiem).

"Wysoka inflacja w Polsce i na świecie przekłada się też na wzrost innych kosztów. Pomimo to LiveChat utrzymuje bardzo wysokie rentowności. Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I połowie roku 86,2%, marża operacyjna 57,5%, a marża netto 53,5%" - czytamy dalej w komunikacie.

Od maja do września spółka weryfikowała cenniki wszystkich swoich produktów, co będzie miało istotny wpływ na wyniki osiągane w kolejnych kwartałach. W listopadzie zaprezentowała pierwszą wersję rozwiązania OpenWidget, które jest darmowe i w przyszłości może stanowić kanał dystrybucji dla innych produktów grupy, a także pozyskać płatną wersję premium. Spółka pracuje też nad innymi, nowymi projektami, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. r.obr. 2022/2023 wyniósł 75,26 mln zł wobec 59,07 mln zł zysku rok wcześniej.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

(ISBnews)