Zysk netto grupy aktywów do zbycia wyniósł w II kw. br. 446 tys. zł wobec 210 tys. zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 0,8 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 20,69 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk operacyjny wyniósł 0,91 mln zł wobec 1,72 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,44 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 13,23 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2023 r. skonsolidowany zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 1,7 mln zł wobec 21,04 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk netto grupy aktywów do zbycia wyniósł 931 tys. zł wobec 298 tys. zł zysku rok wcześniej.

Spółka miała 2,28 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł 2023 r. wobec 21,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 31,52 mln zł w porównaniu z 24,98 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3,7 mln zł wobec 4,21 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"Skonsolidowane wyniki Grupy wykazują nieprzerwaną kontynuację wzrostu skali biznesu segmentu Software. Spółka zależna Fabrity zanotowała w pierwszym półroczu 2023 wzrost przychodów ze sprzedaży o 27% r/r, a przychodów operacyjnych o 25% r/r. W tym samym okresie wypracowała 2,4 mln zł zysku operacyjnego, co oznaczało spadek o 0,55 mln zł - było to związane głównie z niekorzystną zmianą kursu walut, wzrostem kosztów ogólnego zarządu oraz przejściowym wydłużeniem realizacji wybranych projektów. W związku z tymczasowym charakterem ostatniego czynnika zarząd emitenta oczekuje poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu br." - czytamy w raporcie kwartalnym.

Spółka podała, że II kwartał 2023 r. spółka zależna Fabrity zamknęła przychodami ze sprzedaży na poziomie 15,2 mln zł, tj. zbliżonym do uzyskanego w I kwartale bieżącego roku. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2022 wzrost przychodów wyniósł 18%, a przychodów operacyjnych 20%. Wynik EBIDTA skorygowany kształtował się na poziomie 1 mln zł, odnotowując spadek o 48% w porównaniu do drugiego kwartału roku 2022.

"Segment Marketingowy zanotował w pierwszym półroczu 2023 roku spadek przychodów operacyjnych o 9% r/r przy realizacji wyniku operacyjnego na poziomie 1,1 mln zł. Wyniki Segmentu Marketingowego w II kwartale br. są porównywalne z rezultatami pierwszego kwartału br. włącznie ze spadkiem przychodów ogółem, co należy łączyć ze zmianą struktury przychodów: segment Marketingowy wykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług digitalowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszającym się znaczeniu kampanii w mediach oraz produkcji zewnętrznych" - czytamy dalej.

Spółka K2 Precise, specjalizująca się w dostarczaniu usług kompleksowego wsparcia marketingowego, odnotowała w I połowie 2023 r. wzrost przychodów z działalności operacyjnej o 2% r/r i spadek zysku o 6%. Zmniejszenie zysku jest wynikiem inwestycji w strategię dywersyfikacji źródeł przychodu, w tym w szczególności w rozwój nowych usług MarTech. Działania podejmowane przez spółkę były skoncentrowane na efektywnym wdrażaniu strategii 3 filarów efektywnej agencji digital: mediów, SEO & content marketingu oraz MarTech, podano.

"Emitent kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku. W związku z przeglądem opcji strategicznych wyniki netto spółek zależnych emitenta - K2 Precise i Agencja K2 - zostały przedstawione w sprawozdaniu skonsolidowanym jako wynik grupy aktywów przeznaczonych do sprzedaży. Ponadto wynik netto spółki PerfectBot został ujęty w sprawozdaniu skonsolidowanym metodą praw własności, co wynika z uwzględnienia 50-procentowego udziału grupy kapitałowej Fabrity Holding w kapitale tej spółki" - wyjaśniono w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 2,28 mln zł wobec 13,22 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana - obok spółki holdingowej działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50% udziałów. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.

(ISBnews)