Reklama

Reklama

Reklama

Polska daleko w tyle. Zobacz sieci kolei dużych prędkości w Europie [MAPY]

14 kwietnia 2014, 06:27
To ojczyzna szybkiej kolei na Starym Kontynencie. Pierwszą linię kolejową przeznaczoną dla kolei dużych prędkości otwarto w 1981 roku. Linia to połączyła Paryż z Lyonem. Dziś francuska sieć dużych prędkości liczy 2037 km długości, co daje jej drugie miejsce w Europie. Na mapie kolorem niebieskim zaznaczono istniejące linie wysokich prędkości (LGV). Na czerwono – linie wysokich prędkości, które znajdują się poza Francją, ale są połączone z francuską siecią. Na czarno linie konwencjonalne, po których poruszają się pociągi dużych prędkości (TGV). Liniami przerywanymi zaznaczono linie będące w budowie. Kwadratami zaznaczono specjalne stacje, na których zatrzymują się tylko pociągi TGV, zaś okrągłymi punktami oznaczono stacje konwencjonalne, przeznaczone m.in. dla TGV. Na slajdzie: Mapa sieci połączeń pasażerskich kolei francuskich (SNCF), uwzględniająca międzynarodowe połączenia pociągami TGV. Źródło: Wikimedia Commons. Autor mapy: madcap. Praca oparta na mapie opublikowanej na stronie internetowej firmy SNCF.
To ojczyzna szybkiej kolei na Starym Kontynencie. Pierwszą linię kolejową przeznaczoną dla kolei dużych prędkości otwarto w 1981 roku. Linia to połączyła Paryż z Lyonem. Dziś francuska sieć dużych prędkości liczy 2037 km długości, co daje jej drugie miejsce w Europie. Na mapie kolorem niebieskim zaznaczono istniejące linie wysokich prędkości (LGV). Na czerwono – linie wysokich prędkości, które znajdują się poza Francją, ale są połączone z francuską siecią. Na czarno linie konwencjonalne, po których poruszają się pociągi dużych prędkości (TGV). Liniami przerywanymi zaznaczono linie będące w budowie. Kwadratami zaznaczono specjalne stacje, na których zatrzymują się tylko pociągi TGV, zaś okrągłymi punktami oznaczono stacje konwencjonalne, przeznaczone m.in. dla TGV. Na slajdzie: Mapa sieci połączeń pasażerskich kolei francuskich (SNCF), uwzględniająca międzynarodowe połączenia pociągami TGV. Źródło: Wikimedia Commons. Autor mapy: madcap. Praca oparta na mapie opublikowanej na stronie internetowej firmy SNCF. / Creative Commons
Kraje Europy Zachodniej już w latach 80. XX wieku zaczęły wchodzić w epokę szybkiej kolei. W Polsce z sieci kolei dużych prędkości zostały tylko... plany.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak