Po raz pierwszy we Włoszech jest Ministerstwo ds. Firm i Made in Italy, utworzone przez centroprawicowy rząd przed ponad rokiem.
„To istotna część reformy szkolnictwa, która przybliża edukację do świata pracy”
Nowym elementem rządowej strategii obrony i krzewienia tej marki oraz jej jakości będą nowoczesne licea. Ich cel przedstawiono jako „promocję włoskich doskonałości”. Chodzi o takie dziedziny, jak na przykład gastronomia i produkcja żywności, moda, motoryzacja.
„To istotna część reformy szkolnictwa, która przybliża edukację do świata pracy”- stwierdził szef resortu oświaty Giuseppe Valditara.
Jak wyjaśniono, w programie nauczania będą przedmioty humanistyczne, które pozwolą zapoznać się z tradycjami, wynikającymi z historii i literatury kraju oraz stawiające na kreatywność i przedsiębiorczość. Z jednej strony licealiści będą uczyć się włoskiej literatury i historii sztuki a z drugiej ekonomii, także politycznej, zarządzania, marketingu, prawa i języków obcych.
„To będzie bastion zrównoważonego rozwoju i promocja włoskiego talentu w skali międzynarodowej” - oświadczył minister ds. firm i made in Italy Adolfo Urso.
Zgodnie z rozporządzeniem możliwe będzie też stworzenie klas o tym nowym profilu w już istniejących liceach.
Z Rzymu Sylwia Wysocka