Dojście do tego poziomu zajęło nastolatkowi zaledwie 38 minut. Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu fani Tetrisa uważali, że grać można tylko do poziomu 29.
W 2010 r. profesjonalnemu graczowi o pseudonimie Thor Aackerlund udało się osiągnąć poziom 30, stosując technikę zwaną hipertappingiem, w której gracz wibruje palcami w sposób powodujący poruszanie kontrolerem szybciej niż prędkość gry. Doprowadziło to do tego, że inni gracze zaczęli stosować hipertapping i inne techniki, aby zobaczyć, jak daleko mogą się posunąć.
W ciągu ostatnich pięciu lat kolejnym zawodowym graczom udało się przebijać kolejne bariery; poprzedni rekord należał do użytkownika o pseudonimie PixelAndy, któremu udało się dojść do poziomu 148.
Przypadek Willisa Gibsona jest pierwszą udokumentowaną rozgrywką, kiedy to gra odmówiła posłuszeństwa, co przez społeczność interpretowane jest jako „przejście” Tetrisa.
Tetris i poziom 157
Willis Gibson zamieścił na swoim kanale YouTube film przedstawiający moment osiągnięcia poziomu 157, co spowodowało zawieszenie się gry.
13-latek opadł na krzesło i oświadczył: „Zaraz zemdleję, nie czuję palców”. Pod koniec 38-minutowego maratonu ekran Willisa ulega awarii i klocki nie spadają już w miarę przechodzenia gry.
Czy rekord nastolatka z USA jest możliwy do pobicia?
Nastolatek – występujący na YouTube pod pseudonimem Blue Scuti – gra w Tetrisa od 11. roku życia i brał udział w kilku turniejach gamingowych. „Kiedy zaczynałem grać w tę grę, nie spodziewałem się, że kiedykolwiek ją zawieszę lub pokonam” – napisał na swoim kanale YouTube.
Willis twierdzi, że poza pokonaniem gry pobił także ogólny wynik i trzy inne rekordy świata w Tetris. Inni gracze próbują teraz pobić rekord 13-latka, a wielu dokumentuje swoje wysiłki w mediach społecznościowych i witrynach do strumieniowego przesyłania wideo.
Czy rekord nastolatka z Oklahomy jest niemożliwy do pobicia i można go najwyżej wyrównać? Niekoniecznie. Społeczność fanów Tetrisa jest zdania, że rekord można pobić, doprowadzając do awarii gry na wyższym poziomie (niż 157) lub z wyższym wynikiem pod względem zdobytych punktów.
Popularna gra wideo
Tetris to popularna gra wideo, w której gracze układają spadające klocki, składające się z czterech kwadratowych pól w idealne poziome linie przy rosnącej prędkości. Im więcej linii ułożymy, tym tempo opadania klocków jest szybsze, przez co rozgrywka staje się coraz trudniejsza.
Gra została pierwotnie stworzona w 1984 r. przez radzieckiego inżyniera Aleksieja Pajitnowa i zyskała popularność po debiucie na Nintendo Entertainment System (NES) oraz przenośnej konsoli Nintendo Game Boy w 1989 r. Obecnie w grę można grać na wielu konsolach i platformach, w tym na telefonach komórkowych.