System przetestowano na stacjach Shahe i Tiantongyuan w porannych godzinach szczytu, pomiędzy godz. 6.30 a 9.30. Podróżni mogli rezerwować swoje wejście na stację w dziesięciominutowych okresach – np. pomiędzy godz. 7.00 a 7.10.

Rezerwacji można było dokonać przez telefon przy użyciu jednej z czterech aplikacji, w tym przez popularny w Chinach komunikator WeChat. Pasażerowie mogli wejść na stacje przez specjalne, wydzielone wejścia, unikając kolejek.

System odmawiał możliwości rezerwacji, jeśli w danym przedziale czasowym nie było już wolnych miejsc. Wówczas podróżny mógł wybrać inny przedział. Po skutecznej rejestracji otrzymywał kod QR, ważny przez 10 minut przed i po wybranym okresie.

Reklama

Rezerwacja nie była obowiązkowa. Według mediów specjalnymi wejściami weszło w piątek na obie stacje łącznie ponad 2000 osób.

Przedstawiciel pekińskiego metra Wang Peng powiedział dziennikarzom, że w związku z epidemią metro obsługuje obecnie znacznie mniej pasażerów niż normalnie. „Według prognoz, gdy więcej firm będzie wznawiało pracę, istnieje możliwość, że ruch pasażerów wzrośnie” - dodał.

Według dziennika „Xinjingbao” pilotażowy program rezerwacji oparty był na zgromadzonych wcześniej danych dotyczących liczby pasażerów i pojemności metra. Projekt ma na celu zmniejszenie przeciążenia w godzinach szczytu poprzez racjonalne rozłożenie czasowe przejazdów – podała gazeta.

Pekińskie metro uchodzi za najdłuższe i najbardziej obłożone na świecie. W ostatnich latach obsługiwało ono średnio ponad 10 mln pasażerów dziennie. Rekordowe obłożenie zarejestrowano w lipcu 2019 roku, gdy pekińskim metrem przejechało jednego dnia 13,75 mln pasażerów – podawały lokalne media.

>>> Czytaj też: Pięcioletni plan dla Pesy. PFR wesprze bydgoską firmę kapitałem obrotowym