"Puls Biznesu" zwraca uwagę, że koalicja rządowa zapowiedziała audyt kilku strategicznych programów infrastrukturalnych, jednak kontynuuje przygotowywane od kilku lat inwestycje morskie. Gazeta zaznacza, że jednym ze sztandarowych projektów jest budowa toru podejściowego oraz innej infrastruktury, niezbędnej do powstania terminala kontenerowego w Świnoujściu.

"Rozwój portu w Świnoujściu w obszarze planowanego terminala kontenerowego jest zapewniony na mocy planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej (...) przyjętego rozporządzeniem Rady Ministrów z 14 kwietnia 2021 r. Plan ten był szeroko skonsultowany w kraju i międzynarodowo, m.in. ze stroną niemiecką, zarówno pod względem merytorycznych rozstrzygnięć, jak i pod względem środowiskowym" - wskazuje resort infrastruktury w informacji przysłanej "PB".

Ministerstwo zapewnia też, że podczas eksploatacji hubu zostaną zastosowane rozwiązania ograniczające negatywny wpływ na środowisko.

"Na terminalu zostaną zastosowane nowoczesne niskoemisyjne technologie przeładunkowe. Przyjęto założenie, że sprzęt przeładunkowy na terminalu powinien się charakteryzować możliwie najniższym poziomem emisji zanieczyszczeń, pyłów, gazów do atmosfery oraz hałasu. Terminal będzie wyposażony w źródło energii dla zasilania statków podczas postoju w porcie, tak aby jednostki obsługiwane na terminalu nie używały w tym czasie własnych generatorów" - podkreśla, cytowane przez gazetę, Ministerstwo Infrastruktury. (PAP)

Reklama