Od kandydatów na szefa spółki LOT Polish Airlines wymaga się m.in. rocznego doświadczenia w branży lotniczej i co najmniej trzyletniego na stanowiskach kierowniczych. W przyszłym tygodniu ma dojść do rozmów z nimi, a w kolejnych dniach do ostatecznego wyboru szefa.
LOT Polish Airlines to kolejna spółka Polskiej Grupy Lotniczej, do której należą też Polskie Linie Lotnicze LOT, czyli główny podmiot realizujący transport pasażerski jako nasz narodowy przewoźnik. Siostrzana firma powstała wiosną zeszłego roku, w czasie pierwszej fali pandemii COVID-19.
Od początku ani Ministerstwo Aktywów Państwowych, ani przedstawiciele PGL nie chcieli jasno przyznać, jaki jest cel jej powołania. Maciej Małecki, wiceszef MAP, na jedną z interpelacji poselskich dość enigmatycznie odpowiedział, że „podmiot ten powstał w celu porządkowania działalności operacyjnej w Grupie Kapitałowej PGL”. Eksperci zaczęli jednak snuć domysły, że nowa spółka ma umożliwić kontrolowaną upadłość LOT-u. Na jego gruzach powstałaby nowa firma.
Treść całego artykułu można przeczytać w środowym wydaniu DGP oraz w eDGP.
Reklama