Firma Oponiarska Dębica odnotowała 55,21 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2018 r. wobec 44,71 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.



"Zysk netto był o 23,5% wyższy w porównaniu do I kwartału 2017 roku. Wynik ten jest również o 43,5 mln zł (371,8%) lepszy od osiągniętego w IV kwartale minionego roku" - czytamy w komunikacie.

Zysk operacyjny wyniósł 53,04 mln zł wobec 43,13 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 500,95 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 523,69 mln zł rok wcześniej.

"Potencjał rynku oponiarskiego w większości krajów europejskich, w pierwszym kwartale 2018 r. był niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mniejszy potencjał był spowodowany m.in. korektą w stosunku do zwiększonych zakupów, które miały miejsce w pierwszym kwartale 2017 r. W tej wymagającej sytuacji rynkowej, pomimo nieznacznie niższych przychodów, spółka poprawiła wyniki finansowe, wypracowując zysk netto o 23,5% wyższy niż rok wcześniej" - powiedział prezes Leszek Szafran, cytowany w komunikacie.

W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. wydatki inwestycyjne wyniosły 25,8 mln zł. Przeznaczono je głównie na dalszą modernizację procesu produkcji opon do samochodów osobowych z wysokimi i bardzo wysokimi prędkościami (tj. opon High Performance i Ultra High Performance) oraz produkcji opon o rozmiarach 17 cali i wyższych, które należą do najbardziej dochodowych segmentów rynku oponiarskiego, podano również.

"Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear po I kwartale 2018 r. stanowiła 89,4% sprzedaży ogółem, wobec 89,8% w analogicznym okresie 2017 r. Wartość sprzedaży do podmiotów niepowiązanych spadła w I kwartale 2018 r. o 0,6% w porównaniu do I kwartału 2017 r., zaś jej udział w przychodach ogółem wyniósł 10,6%" - podsumowano.

Firma Oponiarska Dębica to wiodący polski producent opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Od 1995 roku jej inwestorem strategicznym jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company, który poprzez Goodyear S.A. posiada ok. 81,35% kapitału zakładowego spółki. FO Dębica sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.

(ISBnews)