Reklama internetowa wciąż uznawana jest za bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do klientów. Firmy z tej branży, z Google na czele, także jednak odczuwają kłopoty finansowe przedsiębiorstw. Wzrost przychodów amerykańskiego potentata wyszukiwarek spadł do poziomu jednocyfrowego, nienotowanego jeszcze w historii firmy. Mimo wzrostu kliknięć w reklamy, maleją generowane w ten sposób przychody (CPC).

Google nie zamierza jednak biernie przyglądać się rozwojowi sytuacji. Firma ogłosiła wprowadzenie zmian w swoich kampaniach reklamowych. Mają one być bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów, co powinno przełożyć się na ich większą skuteczność. Jednym z pomysłów jest umieszczanie reklam w klipach wideo czy na zdjęciach produktów.

Nick Fox, odpowiedzialny w Google za zarządzanie produktami, powiedział, że reklamy jego firmy od wielu lat wyglądają identycznie. Stąd konieczność ich uatrakcyjnienia. Przypomniał on, że w zeszłym miesiącu firma wprowadziła możliwość wyróżniania większej liczby linków w ramach jednej reklamy w zależności od produktu, którego on dotyczy.

Więcej: w artykule "Google: Nowości w reklamach".

Reklama